Alla inlägg under maj 2011

Av Emma Andersson - 15 maj 2011 12:33

Åter igen är det Söndag..


Igår va vi bara hemma och mös, Åt massa gott och kollar tv/film.

Regnade som attsingen här med, Men inte mig emot tycker det är härligt att sitta uppkrypt i soffan under en filt och höra hur regnet smattrar mot fönster rutorna. :)


Idag har det inte hänt så väldans mycket direkt, Jocke är iväg med Jhim och skulle jobba lite. Mathilda sover middag nu så just nu njuter jag till fullo i min ensamhet. :)

Fixar lite nudlar med och ska slänga mig i soffan...


Under dagen händer det nog inte så mkt skulle jag tro, Tildi ska hjälpa mig med middagen sen, korvstroganoff. :) mumsigt sen blir det soffmys, bus och lek. :)


Sitter lite och funderar över lite allt möjligt gör jag med nu när man sitter helt själv.. 

Jag är otroligt lycklig med Jocke och älskar både han och hela hans familj, Dom är så himla underbara både mot mig och mot Mathilda. Sådana glädjerus får man av dom alla. :)


Men min familj, Vart står dom egentligen? Jag får känslan av att jag kommer få detta här i nacken nu men det struntar jag i.


Jag vet att jag har min bror och familjen uppe i Jämjö men min riktiga pappa och dom där då? Noll där ifrån, Tycker det är himla trist må jag säga..

Men jag känner liksom attd et är jag somr inger, Skriver på fb mm.. Får inte mycket tillbaka och nu när jag med min lilla familj har flyttat 12 mil från Helsingborg så hörs vi inte längre knappt?! Dom har inte ens varit och hälsat på för att se hur vi bor, Trist men sant..

Dom andra jag nämnde har varit det, Men inte dom. Varför?

Visst okej, Micke (min biologiska) pappa har ringt nu i samband med min storebrors bortgång men jag kände inte för att prata med någon alls då, Jag mådde riktigt dåligt och visst jag mår fortfarande dåligt men borde man inte försöka ringa iogen, slänga iväg ett sms eller vad som? Mig själv personligen skiter jag i, men mitt barn, deras barnbarn. Ingen fråga hur hon mår, ja allt liksom. jag begriper det inte. Men jag känner inte för att lägga ner för mycket tanke verksamhet på det för det för det blir bara så fel då.


Usch vad långt och möjligtvis trist detta inlägget blev men aja..

Nu intar jag soffan och ser reprisen på plastikturisterna.


Ha det så bra alla.


emma , -


lycka är att vara behövd. <3

Av Emma Andersson - 13 maj 2011 09:46

Ja idag är det ju den dagen.


Otursdagen eller en dag med tur för dig?

För mig personligen tycker jag om denna dagen, Ser den inte som någon otursdag snarare tvärtom.

Har aldrig *peppar peppar* hänt mig något ont en dag som denna..


Mathilda har fått en ny kompis, Jonas heter han tydligen.

Han är 3 år och bor i ett lila hus, Han är ofta här och leker med Tildi, Han skrämde henne härom dagen, Han kröp fram under sängen och skrek buuuu.. Mathilda kom springandes, Berättade detta och sprang tillbaka till "Jonas"

Hon pratar mycket med honom och berättar saker om honom. :p


Jag kan tycka det är rätt så sött att hon fått sig sin allra första låtsas kompis. :)


Igår fick vi även papper ang dagisplats. Kommunen ville att Mathilda skulle börja i Augusti men jag har ringt och gnällt för tyckt det är för länge att vänta och med snacka om att man blev häpen igår när man såg ett brev från kommunen och att det erbjöds en plats till Tildis med start den 26:e denna månaden. Så det ska vi tacka ja till, Blev även första valet så nu hoppas vi på att dagiset är bra, personalen trevliga och att allt kommer gå bra. :) Ska bli skönt för oss alla att hon får börja dagis..


Idag annars vet jag inte vad som händer riktigt, Jocke ska kanske iväg med Kevin och kolla fotboll senare idag, Jockes bror spelar ju. :) Hejja hejja.

annars blir det bara hemmamys för hela slanten. :D Ser ut att bli en ruggig dag idag med så.


Ha en bra dag alla.


emma , -


-Saknar dig så det gör ont, Gråten är inte långt borta, Men du får oss starka. <3 -

Av Emma Andersson - 9 maj 2011 09:39

Tycker dagarna springer väg. :/ Snart har halva Maj månad med försvunnit ju, Helt sjukt..

Om mindre än en månad så fyller fisen 3! år. oj oj.. :)


Igår va vi bara hemma som sagt och tog det lugnt, Kevin kom ner en runda så det blev lite yatzy och kort spel efter middagen som vi bjöd på.. Blev kotletter, pommes, kokta grönsaker och kall beasås, riktigt gottit va det. :)


Har börjat läsa en ny bok nu med, Sommardöden heter den. Riktigt bra än så länge. :)


Idag är det åter igen klarblå himmel, Strålande solsken och skönt väder.. Får se vad det bjuds på idag. Jocke ska iväg en sväng ikväll iaf, Men vi har ju hela dagen tillsammans innan det ju :D


Nej gott folk, Sparka liv i Jocke och ta en kopp te på detta? Ja det gör jag..


emma , -


saknaden efter dig är enorm. <3

Av Emma Andersson - 8 maj 2011 09:23

Ja då vaknade lilla damen i detta hushållet. Trodde aldrig jag skulle orka resa mig från sängen.. Men väl uppe så kändes det lite bättre, Jocke skulle tagit Tildi egentligen så jag fått sovmorgon men jag tänkte jag passar på att sova lite när hon vilar sen  


Strålande sol och fint väder idag med, Får se vad dagen erbjuder oss idag. 

Ingenting planerat vad jag vet så.


Saknar dig Pontus. <3


Nej nu ska jag fixa mig en kopp te och ta en cigg.

Men ha det bra alla.


emma , -


familjen. <3


  

Av Emma Andersson - 7 maj 2011 22:38

Ja den filmen ska jag och Jocke se nu när som. :) Hans bror sa att den va bra så jag vet vem jag ska jaga om den inte är det. :p hahaha..


Idag har vi bara haft en hemmadag med massa mys, Bara vi tre.

Skulle eventuellt fått besök men det blidde inte så, Men finns ju fler dagar. :)


Möblerat om i storarummet har vi med gjort.


Tänt ljus för Pontus är gjort så nu ska jag sätta mig i soffan och få lite fot massage :D


Ha det bra.


emma     , -




Av Emma Andersson - 7 maj 2011 10:23

Ja så gammal blev min storebror när han försvann från denna jord.
Han dog den 20 April, Begravningen ägde rum igår i Jämjö kyrka och det va så otroligt fint och fridfullt.

Många tårar rann, näsan torkades många gånger.

Verkligheten kom ikapp en, Igår insåg man att han verkligen är borta, död. Har känts så ofattbart innan men igår så förstod man.


Egentligen vill jag inte förstå att jag aldrig mer kommer få prata/se honom men jag måste, Verkligheten är ju sådan dessvärre. :/


Begravningen va som sagt otroligt fin, Va många folk som kom. Pontus va en väldigt omtyckt människa med mycket humor. Vi kommer alltid minnas hans leende och han som person.

Jag vet att vi kommer ses en dag igen och det får mig att känna och må lite bättre.

Jag älskar dig Pontus.


Annars så har det nog inte hänt så väldans mycket, Vi har varit nere i Ängelholm och hälsat på Tim (lillebror) och Janne, Hans pappa.

Sen följde Tim med oss hem så vi gemensamt åkte till begravningen.


När han va här så spelades det massa kort och yatzy, Ble tv-tittande och prat. Riktigt trevligt. :)


Idag är det otroligt fint väder ute tycker jag, Vi får se vad dagen har att erbjuda.


Tänkte lägga upp någon bild från igår och låten som spelades på begravningen, Den låten kommer förevigt vara förknippad med Pontus, Det va en av hans favorit låtar med så ingen bättre låt kunde valts.


Fina Pontus. <3


Din fina kista. <3


Och låten som spelades var Karma chameleon med Culture club.



emma , -


Kärlek. <3

Av Emma Andersson - 5 maj 2011 09:58

Hej alla där ute.


Hoppas det är okej med er, Med mig är det som vanligt just nu upp och ner.

Är så nervös/rädd/ledsen över vad som kommer i morgon, Min storebror ska begravas och det känns i hela kroppen..

Vill inte inse att han är borta, Jag kommer aldrig mer få höra hans röst, se honom le, Ha han jävlandes mot mig, Prata med honom, Ja allt. Känns så overkligt.

Jag älskar dig Pontus. <3


Just nu sitter jag hemma hos lilleror, Ska hem senare idag. Då följer han med oss hem så åker vi tillsammans upp till Karlskrona i morgon.. Skönt att åka tillsammans..


Annars då? Jo då, Kallt och jävligt ute. Vart fan tog vårt fina sommarväder vägen? Nu vill vi gärna ha 20 + igen, sol och blå himmel.. Går det att beställa måntro? haha.


Nej nu ska jag uträtta ett ärende. :p

Men vi hörs..


emma , -


familjen. <3 

Av Emma Andersson - 3 maj 2011 10:23

Hejsan.


Jag hade en blogg på blogg.se innan men va inte direkt aktiv i den.

Har bla inte uppdaterat där på länge, Sen har det hänt en hel del saker som gjorde att jag kände jag inte ville ha kvar den utan börja om.

Så fick tips om denna bloggsidan igår så hey, vi ger det ett försök. :)


Kommer skriva lite om mig själv i ett senare inlägg så undrar ni något så får ni fråga sålänge.


ha det bra.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards