Alla inlägg under april 2012

Av Emma Andersson - 12 april 2012 20:06

Vill börja detta inlägget med att säga att jag älskar mina små underbaringar, Ni tillför så oehört mycket kärlek och glädje i våra liv. <3 



Idag har vi bara tagit det lugnt mestadels. Jag har varit iväg en sväng med Pernilla annars ingenting, Massa mys som stått på schemat bara.. Huvudvärken har blivit mycket bättre så måtte magen med vända till det bättre snart alltså..

Benjamin har blivit snorig nu under dagen med, Har sögit näsan på honom en del och nu har han precis somnat för natten, Hoppas snoret håller sig väck inatt. Mathilda har med gått och lagt sig, hon kollar film. Ni kan då aldrig gissa vilken.. Hon kollar på Desperate Housewives, hahaha.. Sådan mor, sådan dotter. Hon tycker den är så bra. :p haha. Onnnnge. <3

Jocke gick bort till Pernilla och Mattias för en stund sen så jag sitter bara här och kuckelurar lite, Ska strax krypa upp i soffan med en kopp kaffe och kolla resterande av Du är vad du äter och invänta min man. 
Åh vad jag älskar dig Joakim, Du är den bästa av dom bästa och du är det jag önskar och behöver. Tack för att du står vid min sida även om jag kan va en bitterfitta rent ut sagt ibland, Tack! <3


Ha det så bra alla.


emma , -


<3 

Av Emma Andersson - 11 april 2012 20:50

Idag va vi på utvecklings samtal på dagis för Mathilda och det gick jätte bra, Fick så mycket beröm för henne. :) Vi blev så glada, Mathilda tillför och ger väldigt mycket till dom andra barnen i gruppen på dagis fick vi reda på med. Duktig tös det dära. <3 Så stolta är vi över dig älskade du.


Efter det så traskade vi bort till Vårdcentralen med Benjamin som för att kolla upp hans rosslighet som inte vill ge med sig men allt lät bra men dom kunde inte riktigt förklara detta med rossligheten så dom skulle kontakta sjukhuset och fråga om man kunde göra ett allergi test och något annat så vi håller tummarna här nu att dom kanske gör något eller att hans rosslighet försvinner av sig själv.. Men man undrar ju, Han har ju gått på bricanyl nu i snart en månad och det har inte gett med sig. :/


Blev att vi traskade inom Pernilla på vägen hem och drack en kopp kaffe och flabbade lite skit, Väl hemma sen så blev det bara slappe.. Sedan hämta hem Mathilda och fortsätta slappa och mysa. 

Även pratat ut en massa om allt och ingenting idag, Skönt att vi äntligen gjort det så det är borta. :)


Annars har vi bara fixat middag tillsammans och myst hela stora lilla familjen. :) <3 Jocke är ju ledig på Onsdagar så det innebär ju extra mys.

Har även regnat hela dagen, Kanske må  va trist väder men det är ju samtidigt ett sådant otroligt myse väder, stora kaffe koppen åker fram, levande ljus tänds, täcken i soffan och bara va helt enkelt. Älskar sådant här väder. :)


Snart blir det en snabb dusch, renbädda sängen och sen bäddar vi ner oss för lite tittande av Csi eller Alcatraz tror jag nog bestämt. Men ha det så bra alla.



Av Emma Andersson - 10 april 2012 14:27

Ja då va vardagen åter igen kommen som den ska då ja.. 

Jocke är iväg på sitt via ams, Mathilda är på dagis så Benjamin och jag myser ikapp här hemma. :)


Igår så va Jocke och barnen iväg hos Jockes föräldrar men jag är inte helt hundra i magen så jag stannade hemma och slappade på soffan med Bea vid min sida, Hon stannade även här inatt och åkte hem för ett tag sen. Skönt med lite egentid och tjejsnack så..


Pappa och Annika har ju som sagt med varit här och hälsat på och droppat av lite påskägg och nu innan helgen kommer pappa ner hit igen med en halv gris, gottit. :)


Igår så började ju den efterlängtade serien Alcatraz. Eller ja, jag har längtat efter den iaf, tyckte den verkade så himla bra på reklamen och hur tyckte jag den va då? Riktigt bra falktiskt. :) Vad tyckte ni som såg den? Hiss eller diss?


Nu ska vi återgå till myset här hemma, men ha det bra.

Av Emma Andersson - 8 april 2012 07:44

Snön försvann igår, Det va riktigt skönt kan jag meddela. Så snälla håll dig väck nu för guds skull..


Idag kommer ju som sagt pappa och Annika hit på besök, Mathilda och jag sitter och myser med vars en kopp te, Tycker inte te smakar ngt längre knappt. Är väl för allt kaffe man nu vant sig vid kan jag gissa..

Men ska bli skoj när dom kommer, Påskägg ska vi få med. :p haha..


HAHA, Igår kollade jag och hjärtat på filmen -Plötsligt i Vinslöv- När man ser på den så skäms man ju nästan av att bo här, men ack så roliga dom är. :)


Jag har funderat över en liten sak, Vilka är ni som läser min blogg egentligen? Hade varit riktigt skoj om ni slängde iväg en kommentar.


ha det bra alla.


emm a, - <3

Av Emma Andersson - 7 april 2012 09:28

Jag har en Android telefon och undrar vilken app som man ska ha för att kunna blogga bäst via mobilen för just nu loggar jag in via hemsidan och det är lite drygt och att hålla på att sms-blogga känns inte riktigt helt okej, Så någon som vet?

Vore tacksam om ni ville dela med er i så fall. :)

Av Emma Andersson - 7 april 2012 07:26

Påskafton och snö? Vad är detta egentligen? Till råga på allt så har dom ju lovat snöstorm, va fan liksom.. 
Jag hoppas ju innerligt att detta vädret försvinner och att våren kommer tillbaka, snabbt med.


Igår så kom Pernilla, Mattias och Casper hit en sväng. Blev lite fika och en massa skit snacka i vanlig ordning, Inte fel det inte.. :)

Sen på kvällen så blev det soffmys och vi kollade på några avsnitt csi när ungarna somnat.


Idag skulle vi egentligen hem till svärmor på middag men det blev ändrade planer och sen i morgon kommer min älskade pappa och Annika hit. Oj vad jag saknat dom. Önskar så att pappa och vi bodde närmare, Fast det inte är så jätte långt mellan Vinslöv och Karlskrona så känns det ibland som en evighet ifrån.

Men i morgon så. :)

Bea kommer kanske även i morgon. :) Så himla glad att vi kommit så nära varandra du och jag din lilla tant. :)


Nu ska jag gå ut och sätta mig i soffan hos Tildis och kolla lite barnprogram, Grabbarna sover.


, - emma

lyckig. <3 

Av Emma Andersson - 6 april 2012 15:47

Ja, det är det idag, dagen längre än natten.. Vad händer i dag då? Tror nog banne mig vi ska va hemma och mysa, lilleman och jag är lite halvkrasssliga och min mage kör rätt rejält. :/ annars har vi en del planerat i helgen och besök ska vi få så. :)) nej nu ska vi gosa vidare här i sängen men ha det bra alla och glad påsk på er. :)))

Av Emma Andersson - 4 april 2012 09:42

Då vart det ny månad igen.. Tiden bara springer iväg, Hemskt så fort det går ibland alltså..

Denna månaden blir vår lilla syrsa 4! månader, galet bara det. 

Han är så med, snackar, skrattar och har sig. Han har även fått testa på att smaka mosad banan och det gillade han :)

Nu väger han 5124 gram och är 59 cm stor.

Det är stor skillnad sen han kom då han vägde 1800 gram och va 44 cm lång. :) Hehe..


Mathilda har påsklov denna veckan, massa mys har vi haft hittentills. Hon va hos tandläkaren i Fredags med och fick jätte mycket beröm, inga hål, perfekt bett och välskötta tänder. :)


Vi närmar oss snart den 20:e med, Det går snabbt. Vill helst inte att den dagen ska komma, då är det 1 år sen min älskade storebror gick bort. 1 helt år sen! sinnessjukt och saknaden blir bara större för varje dag. 


Jag är så himla lycklig lottad känner jag som har så fina människor runt mig, Speciell Jocke. Vad hade jag gjort utan dig min älskade?


Nej nu ska jag ta mig en ny kopp kaffe och sätta mig i soffan, Men ha det bra.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards