Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Julen.

Av Emma Andersson - 26 december 2012 09:42

Hej alla.
Har inte blivit mycket skrivande här över julen inte.
Har varit fullt upp, I Fredags begav vi oss till Ullared. Va lagom med folk faktiskt, Fick tag i det vi skulle plus litta till. Hehe.. Träffade Cattis, Lena och Uffe där uppe med. :) På Lördagen va vi ute här hemma och rände runder och shoppade lite till. Sen begav vi oss hem till Pernilla och Mattias för lite mys. En kanon Lördag faltiskt. Sen i Söndags så stack Jocke och Mattias ut och skulle handla julklapp till mig och Pernilla och vi mös med barnen sen när de kom tillbaka så stack jag och Pernilla ut och gubbarna lekte med barnen..
Jag och Jocke lämnade barnen hos dom ett tag sen och stack hem och hämtade julklappar och vår del av julmaten som vi stod för. Blev film på kvällen sen.
Upp på Julaftonsmorgon och barnen va helt lyriska, Så härligt att se. :) Vi åt och god julfrukost sen lockades hår, Kläder togs på och vi väntade in de andra. Kalle anka, glögg, mat, ris ala malta givetvis med mandel i. ;) Och den fick jag. Haha..
Blev många fina packet och ungarna pratade mycket med tomten och hjälpte honom dela ut, Kramar fick han med. :) Även han fick julklapp av oss. :)
Fick många fina klappar och kvällen va underbar. Kommer då aldrig glömma Mathildas stora ögon när hon öppnade ena julklappen och hon såg att det va en surfplatta i den. :)
Det enda hon önskat sig förutom gardiner i stort sett, Haha. Älskade flickebarn! Fick massa fint till Benjamin med, Hans "första" jul detta året ju och oj så kul det va att slita av massa papper. Han lekte länge med klapparna sen. När alla barnen sen somnat så tog vi vuxna det lugnt och satt och snackade en massa och ja, Jag fick banne mig den finaTe julklappen man kan få! Så himla glad börv jag, Kommer berätta mer längre fram, Hålls lite hemligt nu. :)) Hehe..
Va skönt att komma hem sen igår efter hela julstöket, Men vilken bra jul vi haft. :)) Nu sitter ungarna och leker och jag sitter här och knapprar lite och sörplar kaffe. Underbar morgon.
Har regnat en hel del inatt nu med, Nu är snön i stort sett borta,en mig gör det inget. Julen är förbi nu och nu går vi mot våren och sommaren igen. :) Hoppas nu bara vi inte får mer snö.
Nej nu ska jag fylla på kaffekoppen och busa med mina älskade barn..
Men sköt om er alla och hoppas ni haft en kanonjul. :) Tankarna gick till en viss familj i jul, Saknade Deras julfrukost! Den ni, Den är god! Haha. :) Men vet de med haft en bra jul. :)

,- emma
...änglarna är med oss...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 19:52

Vi haft idag va? Så underbart att solen är tillbaka igen, Tycker ni inte? :) Har intagit soffläge nu med ett glas sockerdricka. Ikväll är de Criminal Minds - Beyond Borders med. Det är bra faktiskt, Men de vanliga Criminal Minds är nock ändå snä...

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 06:17

Då vart det Måndag igen, Och vad gör jag? Jo går upp kvart över fem idag för en viss herr Sebastian ropade. Nu sover han dock gott igen, Jäkla unge. Haha. :) Inte lönt för mig att försöka få någon mer sömn innan jag lämnat barnen idag. Ska börja ...

Av Emma Andersson - 22 maj 2016 06:20

Jag kom i säng runt 01 inatt och 05:23 vaknar jag av att Basse ropar maaaaaaamma. Mindre roligt det men jag får skylla mig själv som kom i säng så pass sent, Jag gjorde iaf en flaska välling till honom och han har nu somnat om men jag då?! Nej. Jag b...

Av Emma Andersson - 21 maj 2016 13:42

Jajamen, Jocke drog iväg med de stora barmen för att fixa lite på bilen samt laga punkteringen på Benjamins cykel. Jag och Basse myser på här hemma, Dock vilar han en stund nu så jag dricker en kopp kaffe med Maria. Ikväll står de mys på schemat...

Av Emma Andersson - 19 maj 2016 12:39

grannen på en kopp kaffe och litta skitsnack! Va skönt att få pratat lite, Tror vi båda två behövde det faktiskt. Ska snart ta tag i hemmet och rymma undan lite och dammsuga av innan jag ska förbereda middagen. Idag blir de spagetti och köttfärss...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards