Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Emma Andersson - 13 januari 2013 09:22

På sjukhuset spenderade jag och Benjamin igår kväll/natt då han ännu en gång började krampa huxflux. Hade vi haft längre in hade vi blivit uppmötna med ambulans men gick fort in. Pernilla körde så Jocke kunde va med Mathilda..
Gjordes en del undersökningar plus jag fick svara på massa frågor. Benjamin har vad vi misstänkte Affektkramp men Benjamin ska även göra ett sömn EEG på sjukhuset om någon månads tid för att kolla epilepsi sen va det något till. Detta ska göras då Benjamin kan börja krampa när som, Oftast när man har affektkramp så "bryter" man ihop och svimmar när man blir riktigt ledsen eller något går emot en men Benjamins kramp plus svimmning kan komma även om han bara sitter och leker/ kryper/går runder. Men vi hoppasju innerligt att det inte är något allvarigt han har. Affektkramp kan se läskigt och hemskt ut men är helt ofarligt.

Benjsmin och Jocke sover ännu, Mathilda sitter i soffan och dricker varm oboy till barnprogram och jag ska nu ha mitt morgonkaffe, Känns som en underbar dag idag fast det är massa minus ute och vitt. :)

,- emma
...Familjen är min styrka...

Av Emma Andersson - 13 januari 2013 09:20

På sjukhuset spenderade jag och Benjamin igår kväll/natt då han ännu en gång började krampa huxflux. Hade vi haft längre in hade vi blivit uppmötna med ambulans men gick fort in. Pernilla körde så Jocke kunde va med Mathilda..
Gjordes en del undersökningar plus jag fick svara på massa frågor. Benjamin har vad vi misstänkte Affektkramp men Benjamin ska även göra ett sömn EEG på sjukhuset om någon månads tid för att kolla epilepsi sen va det något till. Detta ska göras då Benjamin kan börja krampa när som, Oftast när man har affektkramp så "bryter" man ihop och svimmar när man blir riktigt ledsen eller något går emot en men Benjamins kramp plus svimmning kan komma även om han bara sitter och leker/ kryper/går runder. Men vi hoppasju innerligt att det inte är något allvarigt han har. Affektkramp kan se läskigt och hemskt ut men är helt ofarligt.

Benjsmin och Jocke sover ännu, Mathilda sitter i soffan och dricker varm oboy till barnprogram och jag ska nu ha mitt morgonkaffe, Känns som en underbar dag idag fast det är massa minus ute och vitt. :)

,- emma
...Familjen är min styrka...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards