Alla inlägg den 10 april 2013

Av Emma Andersson - 10 april 2013 22:38

Ja det har jag just nu.. Sitter och tänker på Pontus, Min finaste storebror! Snart är det den 14:e och då är det 2 år sen jag fick det döra samtalet om att du hamnat på sjukhuset och det va ett tufft dygn innan vi fick mer konkreta besked..:( Dagarna gick och hoppet fanns där hela tiden men du orkade inte.:( Den 20:e April stängdes din respirator av! Snart är den jobbiga veckan här, Den hemsöker mig och jag får panik. Jag önskar så att du vore här hos oss! Jag vill dela så mycket mer med dig, Jag har massor av saker att berätta för dig! Jag önskar så med att du hade fått träffa Benjamin. Han bär ditt namn och det betyder mycket! Mathilda som minns dig så väl berättar och pratar ofta och mycket om dig till Benjamin!
Åh Pontus, Jag önskar så du vore här med oss i livet! Jag älskar dig och saknar dig så in i helvetes mycket!!!!! <3

Nu ska denna saken här hoppa ur kläderna och krypa i säng tillsammans med min underbara! Helt slut i huvudet och ögonen går i kors! Visst ja, Jocke hade ju uppskrivning idag för truck. 50 frågor och max 7 fel fick man ha, Men min karl är grym.! Han fick 50 rätt av 50. :D

Sov gott alla.

,- emma
...tillsammans kan man återskapa...

Av Emma Andersson - 10 april 2013 20:08

Kommen igen, dagarna bara svishar förbi en känns det som. Rätt obehagligt hur fort tiden går egentligen. :/ Snart är det ju helg igen, galet!

Har fått en del gjort idag iaf men i morgon ska jag ta tag i något riktigt jobbigt, har en känsla som säger att detta inte kommer sluta bra men jag måste ta tag i det. Positiva tankar? Javisst!
Sen är det lite små fix som ska ordnas med.:))

Senast på Fredag så läggs inbjudningskorten på lådan med.. Har varit många funderingar kring dessa inbjudningskorten om vilka vi ska bjuda och så, är ju ändå en väldigt stor dag för oss.. Jag vill ibland skicka inbjudning till en del och Jocke tycker det låter bra sen vill jag inte längre och så går det fram och tillbaka..
Jag vet inte riktigt vad som är rätt och fel i denna fråga än egentligen och det grämer mig något så fruktansvärt! Man vill ju ha sin familj och nära och kära på en sådan här dag men går det verkligen alltid?
Jockes sida släkt är rätt stor, jag har 8 vuxna och 3 barn på min sida! Medans jocke har ett 40-tal. Jag vill och har alltid hoppats på stor familj mrn den lyckan har ryckts bort dessvärre..:/ åh jag är så kluven i huvudet inför detta med att skicka ut korten, ska jag eller ska jag inte? Ångrar jag mig? Vill jag ha dom där, eller inte? Vill dom va där? Usch nej ikväll ska jag inte tänka mer på detta iaf.

Bad Maria stanna här inatt med, Trist att va själv om dagarna ju. Haha och vi har skoj tillsammans.:)

Nu ska jag ta min bättre hälft och Maria och sätta mig och kolla The big bang, hoppas ni får en bra kväll.

,- emma
...snart 2 år...

Av Emma Andersson - 10 april 2013 10:09

Nu har vi fått klockslaget då klockorn ringer för mig och Jocke i Broby kyrka. :)) 20:e Juli kl 15:00 ringer klockorna.:) ca 25-30 min tar själva vigseln, Prästen kommer ringa i veckan igen då vi ska bestämma tid och dag för själva samtalet och övning mm..:) Åh vad vi längtar. :)

Sitter och dricker kaffe och tar en cigg Maria nu. :) Sitter och babblar en massa och skrattar.:) Jocke är på utb och barnen är på dagis. Solen lyser och det känns som det kommer bli en bra dag detta trots allt. :)

Ha en bra dag.

,- emma
...keep your head high..

Ovido - Quiz & Flashcards