Alla inlägg under juli 2013

Av Emma Andersson - 18 juli 2013 11:28

Är det ute idag, underbart. :) Och enligt smhi så kommer det va stålande sol och varmt på Lördag med, Hoppas vädergudarna håller vad dom lovar så vi får en strålande dag och inte regn även om vi kommer stråla. ;) haha..

Jag är så himla nöjd med livet just nu. Visst finns det vissa saker man skulle vilja ändra på men hur gör man det isf? Det är nog inte så himla lätt. :/ Jag önskar så innerligt att saker va annorlunda, Inte enbart för min egna skull utan även för barnen. Jag vill ju att dom med ska få äran även om Mathilda har fått den innan.:) Men lilla Benjamin då? Kommer han få uppleva dom? Helt ärligt talat så vet jag inte, Ödet ligger inte i mina händer.. Jag tror dock att allt händer av en anledning och jag kan inte mer än hoppas, Hoppas på att en dag så väljer ödet att styra dit! Om så bara för en gång så önskar jag. Hade velat dela vår stora dag med dom men hade inte mage att bjuda för va rädd för ett nej. Fegt? Kanske det kanske men jag vkll inte bli besviken och jag vet att de inte heller vill bli det. Men kanske en dag finns det kort att visa, en historia att berätta. Tro mig på 26 månader händer det mycket. :) Jag hoppas som sagt att ödet en dag får våra vägar att korsas.

Nu vilar Benjamin middag, Mathilda är på affären med Maria. Hon ville följa med henne dit så va bara att fråga.:) Skönt med lite egentid faktiskt, Händer inte allt för ofta. :p

Ikväll blir det att åka iväg och handla lite, blev bara skoköp till Jocke och Mathilda igår.:) Så fina skor så.:)

Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe och ta två bloss och njuta lite av lugnet. Önskar att magen med kunde hålla sig lugn, haha.. Många fjärilar i den nu. :p

Tänk om två dagar är jag en gift människa.:)

Av Emma Andersson - 17 juli 2013 09:44

I magen! Tänk om tre ynka dagar så står vi i kyrkan och säger ja till varandra! Kan inte begripa det, Jag kommer få gifta mig med mina drömmars man, Jag är så lycklig!! <3

Mycket har hänt sedan sist, vi har haft en underbar möhippa/svensexa! Tack ni som va med och gjorde detta för oss, Så himla skoj hade vi. :)

Mathilda håller på att tappa sin första tand, När blev min flicka så stor?! Haha.. :)

Benjamin har varit inne för bedömmning nu ang sina problem med andning/snarkning/ munnen öppen jämt/ affektanfallen. Polyperna behöver tas på honom men igår så såg läkaren att även hans mandlar va stora i sig och täpper till mycket och när han blir ledsen som han blev där inne så täpper de till i stort sett hela svalget.:/ Så efter semestertiderna så kommer vi bli inöagda ett dygn för operation av mandlar och polyper på honom.

Sitter just nu och myser i soffan med barnen. Ska iväg och handla skor till jocke och barnen idag sen är allt klart med kläder och dylikt till bröllopet, i morgon ska vi i äg och handla all mat sen på Fredag så får vi drickan levererad. Känns som allt är under kontroll. :)

Ha en bra dag alla, Hoppas ni mår bra.

,- emma
...man kan önska sig...

Av Emma Andersson - 5 juli 2013 07:48

Hur saker hade sett ut om det varit annorlunda..
Jag älskar här jag är idag och de jag har runt mig i min närhet men jag hatar att känna känslan att jag kunde hadt vissa fler runt mig/oss.. Det är ledsamt men man får väl bara acceptera det vare sig man vill eller inte. De jag tänker på kommer jag inte gå ut med namn på då det inte känns rättvist men de har varit en stor del i mitt liv och har fått mig att inse många saker, Tex hur livet kan göra stora drastiska vändningar.. Man får liksom reda på vem man är, Man får tillbaka lite av sin identitet eller hur man ska säga.. Jag saknar att umgås och prata med de, Mathilda va och är än idag glad för de då vi pratar en hel del om de personerna här hemma för jag vill att Benjamin som inte träffat dom också ska veta, också ska känna att detta är bra människor.. Jag hoppas att jag i dwt långa loppet inte gör fel eftersom vi ändå inte har någon kontakt med dom.. Men det har och känns rätt att prata, kolla bilder mm.. Vissa småtankar som bubblar runder i huvudet när man sitter själv på morgonen..

I morgon skulle min älskade fina storebror fyllt år, 29 år skulle han ha blivit, han fick inte ens va med om sin 27 års dag då han dog två månader knappt innan den och oj vad jag saknar honom! Han fanns där dag som natt och vi har ventilerat mycket sins imellan varandra. Oj vad jag saknar honom, dom sa till mig att du nog aldrig kommer komma över hans död men det kommer bli lättare, jo tjena! När fan då? Det blir bara värre hela tiden och nu har det gått mer än två år. Mkt som hänt de senaste två åren, inte bara detta med Pontus.. Jag är glad jag står upp idag!

Idag blir det en tur till lekplatsen med Benjamin och Mathilda så de får rasta av sig lite.:) Fika följer givetvis med, Kommer bli mysigt.:)
Jag hoppas inte Jocke måste jobba över idag, Han har jobbat över hela veckan då de har sjukt mkt på jobb och jobbar de inte öcer en massa så kan de inte hålla semester så bra så sätt att de jobbar över men oj så trist det är..

Nej nu ska jag ha lite mera kaffe och ta två bloss innan barnen vaknar, Men ha en bra dag..

,- emma
..,som sagt, i ett fotoalbum står tiden stilla...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards