Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Emma Andersson - 21 maj 2014 17:13

Slänger in dagens bild på Bönan. :)
Han ligger med knuten hand vid ansiktet och viftar med den andra därav det ser lite lustigt ut. Sen det "långsmala" på hela hans ena sida är moderkakan.
Han vägde idag 988 gram och va 35 cm. Stora killen. Ja det va fortfarande en pojk. ;)
Moderkakan hade flyttat sig uppåt som den skulle men det visade sig att jag har en bi placenta. Alltså en liten extra moderkaka, det förklarar spänningarna jag haft på höger sidan.
De är sammankopplade via blodkärl, Antingen har min moderkaka delat sig eller så har vi väntat tvillingar i början men att det ena fostret inte utvecklats och "lämnat" denna lilla moderkaka. Behöver inte uppstå någon blödning eller liknande.
Ska tillbaka för ny kontroll i nästa månad, Då ska vi även lämna besked hur vi vill föda, om vi ska försöka vaginalt eller om vi ska ha kejsarsnitt.
Känns skönt faktiskt och Bönan va fullt frisk, det är huvudsaken. :D

Väl hemma sen så lämnade jag bara sakerna sen upp och hämtade kidsen på dagis. Hem och fixade middag sp det va klart när Jocke slutade. Sen blev det lite trädgårdshäng, Nu kollar barnen barnprogram. Mathilda tv och Benjamin pippi på datorn.
Jpcke är iväg och hämtar sina nya jobbe shorts, jag ska nog starta lite kaffe tror jag. Ja så får det nog bli.
Är helt slut i huvudet men känner en sådan lycka och harmoni i kroppen efter många positiva besked denna veckan. :D

Ha en bra kväll alla.

,- emma
...jag vet att det kommer ske...

Av Emma Andersson - 21 maj 2014 06:12

Igen! Nu välkomnar vi vecka 27, Galet hur fort tiden går.. :) Lilla bönan växer på. Ska ju som jag nämde in på kontroll på sjukhuset nu på morgonen.. Barnen har nyss kommit upp och får morgna till sig innan det är dags för dagis vid 07. Jag sitter nu med mitt kaffe och funderar över ul, Jag är inte orolig, Tror allt är bra. :) enda jag tänker på är att tänk om vi verkligen såg fel så det inte är en pojk? Haha.. Snacka om en chock isf, Positiva då är att namn är klart iaf. ;) Haha.. Tur de dubbelkollar det med idag, Även om det absolut viktigaste är att Bönan är frisk. <3

Blir lite röj här hemma sen, Hoppas även att Per hör av sig. Är ju nyfiken på vad det visar. :p haha.. Sen blir det hämta barnen och va ute en runda i det fina vädret, Ska ju bli kalasfint väder idag. :)
Sen när Jocke slutar så får vi se vad resterande av dagen har att erbjuda.

Nu ska jag kamma håret efter duschen sen klä på barnen så drt är klart. Hörs sen.

,- emma
...harmoni...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards