Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Emma Andersson - 18 augusti 2014 06:23

Ja nu är han här, Vår älskade Böna!
I Fredags så hade vi vårt planerade snitt.
Vi lämnade barnen i Östanå hos deras farmor&farfar sen åkte vi in till sjukhuset för att gå genom allt, Blev ett par timmar där. Sen hem och packa det sista som skulle med, Jag duschade med den speciella tvålen. Blev inte mycket sömn natten till Fredagen. När vi gick upp på Fredagen så duschade jag med samma tvål igen sen åkte vi in, "checkade" in på förlossningen kl 07:00. Gick genom papperna igen och kollade så allt va i ordning, sen sattes en kateter och nålar på mig, Fick sedan dropp mot blodtryck och illamående. Vi kom in i op salen vid 10:15, Spinalbedövningen sattes 10:30, Sen va det att kopplas upp mot all övervakning. Kl 10:55 började de själva snittet, Sen 11:13 så hör vi världens underbaraste skrik. Ut kommer han, Vår Böna! Jocke går iväg med läkaren och bm och kollar så allt är bra, Allt va perfekt så Jocke klippte navelsträngen sen kom de in och satte sig hos mig. <3 Sen donade och grejade Frank (Kirurgen, en helt underbar sådan!) i magen på mig och såg till så allt som skulle bort kom bort sen gjorde han en steralisering på mig. Vi lyssnade på Takidas låtar under hela op. :) Kl 12:40 ca så va vi uppe på förlossningen igen, Vi fick in vår fika bricka och befann oss i en magisk bubbla och bara njöt. Kom sedan upp till bb vid 17 tiden, Åt och mös vidare sen kom Mathilda och Benjamin in och sa hej, Gud så stolta de va, Sa han va så fin och att de hade blivit storebror och storasyster sa de många gånger. Mina älskade hjärtan. <3 sen blev det mer mys när de åkt innan vi somnade för natten sen. Jocke stannade kvar med oss på bb, På Lördagen åkte Jocke hem och hämtade de stora barnen och jag och Bönan va kvar på sjukhuset, Va inte mkt mer än äta/sova och mysa vi gjorde där inne.. Sen igår efter alla tester plus läkarkontrollen va gjord så fick vi lov att åka hem om vi ville så Jocke och barnen hämtade oss! Va underbart att få komma hem. <3 Bönan vägde 2890 och va 48 lång! Vår stora pojk! :) <3

Nu har vi haft vår första natt hemma och den har gått bra, Han har velat äta och mysa en massa dock. Sovit ca 2,5 timme totalt men känner mig otroligt pigg. Man går väl fortfarande i en adrenalin bubbla. :p Sitter just nu i soffan med Benjamin och kollar på Pippi Långstrump på rymmen, De andra sover gott. Helt plötsligt känns Benjamin som en jätte, Haha.. Kommer ihåg att man tyckte Mathilda växte mycket när Benjamin kom men inte så här mycket väl? Haha..
Nu ska vi fortsätta mysa, Hoppas ni haft en bra helg och får en bra vecka.

,- emma
...Lyckorus i kroppen, Önskar man fick dela det med många...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards