Alla inlägg den 9 september 2014

Av Emma Andersson - 9 september 2014 08:25

På Basse sen han gick över på mjölkfri ersättning. Va på Bvc igår för 4 veckors kontroll, Sedan i Tisdagen förra veckan hade han gått upp 500g :p så nu vägde han in på 3920. Tog längd på honom nu med. Han va 48 när han föddes, nu va han 52,5. Man märker stor skillnad på honom med, Mkt mer harmonisk, sover bättre, ingen magknip, alla utslag är borta. Så nu kör vi på detta hädanefter. Har fått frågan om det är jobbigt när han äter mjölkfritt, Svaret är nej. Vi har både laktosintollerans och komjölksproteins allergi här hemma så för vår del är det ingen skillnad. Hur dumt det än låter så känns det "lättare" att Sebastian inte heller klarar av mjölk för nu behöver man inte ändra tänkandet till "normal kost" för ett barn. Vi kör ju allt mjölkfritt här hemma förutom laktosfri yoghurt, mjölk till mig och Mathilda och Jocke, Benjamin har sin havreyourt och soyayoghurt sen all mat som lagas här hemma är mjölkfri. Sen va chanserna stora visste vi redan att Basse kanake skulle reagera på mjölk hade läkarna sagt.

Börjar känna mig lite krasslig i kroppen :( Hoppas inte jag håller på att bli sjuk, Inte varit sjuk på evigheters evigheter så skulle inte förvåna mig, Lite feber har jag bara just nu iaf så hoppas det stannar där. Basse är med lite rosslig stackaren, Men blir ju lätt så när de stora barnen går på skola/dagis och drar hem en massa baciller..

Idag blir det en lugn dag, Ska plocka lite här hemma sen ingenting, eller jo, Ringa några samtal men det är ju inge krävande! Skönt.

Ha en bra dag alla.

,- emma
...i tid och rum...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards