Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Benjamin 3 år!!

Av Emma Andersson - 18 december 2014 14:45

Ja jag kan inte begripa det, Men idag blir vår pojk hela 3 år. Vid denna tiden låg för tre år sen så låg han uppkopplad i respiratorn och kämpade för sitt liv. Med buller och bång kom han urakut då min moderkaka lossnade och som tur va så befann jag mig på sjukhuset annars hade vi inte klarat oss någon av oss. Han kämpade och han klarade sig vår lilla fågelunge. han vägde 1715 gram och va 42 lång när han kom idag är han hela 16 kilo och 103 cm lång. Han har verkligen fått mig att inse att livet inte är enkelt, Att man måste kämpa för vissa saker och att har man bara livsgnistan så klarar man sig med rätt hjälp och ett jävlar anamma. Han förbryllar oss dagligen med sina konster och rövarhistorier. :) Vår lilla pojk som numer inte är så lite mera. Han blev så glad i morse när vi alla sjöng för honom och han fick öppna sina paket, Pippi saker och spindelmannen stod högst på listan han hade och givetvis så fick han sådana saker och även en radiostyrd bil av oss som han kört massor med idag. :)

Vi har myst en massa idag sen varit hos grannen på fika och lek med alla barnen. En vända på sjukhuset har vi med varit för en kontroll av hans mandlar och polyper som han opererade bort i Sep 2013 som nu vuxit tillbaka så nu ska de operera bort allt på honom plus sätta in rör i öronen då han även fått bekymmer med öronen och det visade sig att de påverkat hans hörsel. Så i Februari är det dags igen, Läskigt att behövs se honom sövas ytterliggare en gång men sen samtidigt så känns det skönt att det blir gjort då han fått tillbaka en massa bekymmer sedan de vuxit tillbaka.


Benjamin har nu jullov och Mathildas lov börjar i morgon, Ska iväg och fixa en del saker i morgon som står på schemat, Sen ska bli ha film mys med barnen på kvällen. Sen på Lördag så blir det lite kalasande här hemma för Benjamin.. Full rulle hela helgen och även Måndag, Tisdag då vi ska fixa det sista inför julafton. Kläder till barnen som ska handlas, och en julklapp kvar bara så det är skönt det iaf. :) Sen ska jag tattuera mig på Söndag med. :)


Nej nu ska jag fixa med maten, Köttgryta ville Benjamin ha till mat idag och givetvis så ska han få det. :)


Hoppas ni får en fortsatt bra dag/kväll alla.


,-emma

...jag väljer att tro...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 19:52

Vi haft idag va? Så underbart att solen är tillbaka igen, Tycker ni inte? :) Har intagit soffläge nu med ett glas sockerdricka. Ikväll är de Criminal Minds - Beyond Borders med. Det är bra faktiskt, Men de vanliga Criminal Minds är nock ändå snä...

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 06:17

Då vart det Måndag igen, Och vad gör jag? Jo går upp kvart över fem idag för en viss herr Sebastian ropade. Nu sover han dock gott igen, Jäkla unge. Haha. :) Inte lönt för mig att försöka få någon mer sömn innan jag lämnat barnen idag. Ska börja ...

Av Emma Andersson - 22 maj 2016 06:20

Jag kom i säng runt 01 inatt och 05:23 vaknar jag av att Basse ropar maaaaaaamma. Mindre roligt det men jag får skylla mig själv som kom i säng så pass sent, Jag gjorde iaf en flaska välling till honom och han har nu somnat om men jag då?! Nej. Jag b...

Av Emma Andersson - 21 maj 2016 13:42

Jajamen, Jocke drog iväg med de stora barmen för att fixa lite på bilen samt laga punkteringen på Benjamins cykel. Jag och Basse myser på här hemma, Dock vilar han en stund nu så jag dricker en kopp kaffe med Maria. Ikväll står de mys på schemat...

Av Emma Andersson - 19 maj 2016 12:39

grannen på en kopp kaffe och litta skitsnack! Va skönt att få pratat lite, Tror vi båda två behövde det faktiskt. Ska snart ta tag i hemmet och rymma undan lite och dammsuga av innan jag ska förbereda middagen. Idag blir de spagetti och köttfärss...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards