Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Emma Andersson - 16 juli 2015 10:48

Det sägs att man ska va väl mående jämt och inte känna efter så mycket för då är det lätt att man känner det "onda"
Jag mår egentligen bra och är lycklig i mitt liv, Jag känner sådan balans och harmoni där jag befinner mig just nu. Jag har världens finaste familj, Utbildar mig till det jag vill arbeta inom, Har jobb och allt flyter på. Men sen har vi det förflutna, Det kommer liksom i kapp ibland och man hinner inte riktigt reagera hur allt bara rinner över. Min storebror gick hastigt bort i April 2011 och jag har inte riktigt velat inse att han är borta utan mer tänkt tanken att han är ute och backpackar världen runt då detta känts mycket lättare men jag har på riktigt vaknat nu och insett att han verkligen är borta, död! Tre små skit bokstäver som inte borde skrivas egentligen. Men min älskade Pontus kommer inte komma hem igen, Jag inser att jag aldrig kommer få höra hans röst eller prata med honom mera. Nu kanske ni som läser tänker ngt i stil med men herregud det har gått 4 år varför har du vaknat först nu. Förstå ist att han är död och go on liksom. Men NEJ! Jag har inte velat förstå, Jag har tryckt undan känslorna men nu har de hunnit ikapp och jag mår skit skit skit! Vi stod varandra nära så är kanske därför man tryckt och låtsats att han snart är hemma igen men nej ingen Pontus kommer hem igen.... :( <3 Jag bryts samman och känner hur det som håller mig flytande är Barnen och Jocke! Utan er hade jag inte stått. Tack för ni står ut med mina gråt attacker och mina känslor jag känner. Jag måste stå stadigt som jag gör nu för att orka gå framåt. Men jag fixar det, Det gör jag.

Samtidigt som dessa känslorna sköljs över en kommer andra saker med från det förflutna, man tänker om man gjort rätt val och agerat korrekt i många situationer. Jag vet att jag inte gjort det alltid dock! Ofta har jag tankar till en familj som gjorde ett enormt stort avtryck i mitt hjärta. En familj som va så främmande men ändå så nära inpå, Som jag kände mig hemma i, Som inte förstod men samtidigt förstod. Jag må ha varit en himla jubel idiot mot dessa människor många gånger och ångrar många saker och vet att jag ställde deras liv upp och ner när jag lyfte telefonen för första gången men jag ångrar inte en sekund av det. Jag minns även första mötet som det vore igår, Hur jag tog med min lillebror för att slippa möta de själv. Jag stirrade ner i marken när jag gick över gräsmattan på lekplatsen i Hasslarp. Jag minns när jag för första gången fick ögonkontakt med människan som va min pappa, min biologiska pappa! Jag va 16 år gammal och stöddig som en bandyboll för att försöka framstå som någon annan än mig själv för att bli omtyckt! Men jag kände sådan värme och sammanhörighet så det nästan är kusligt, Jag såg likheter med en människa både till utseende och sätt som jag inte tidigare sett med någon annan. Jag kände mig som en av dom även om jag hjorde mycket fel och saboterade en massa så är det lätt att vara efterklok. Hade jag kunnat spola tillbaka då hade jag behandlat er annotlunda undrr åren jag fick med er. Idag när man tänker tillbaka så förstår man hur de måste känt sig, Hur hand fru framförallt måste känt sig. Smällen va garanterat den hårdaste för henne. Min mening va och kommer aldrig vara att såra er, det vill jag ni ska veta. Men som sagt är det lätt att vara efterklok! Jag hoppas ni iaf vet att ni betydde och betyder för mig. Ni hjorde avtryck och lyfte mig när ingrt bar, Ni gjorde detta medans jag bara gjorde saker värre. Förlåt! Ni finns kvar i mitt hjärta och i våra album, barnen känner till er och vi lever på minnen för i ett foto album, Där står tiden stilla!

Detta inlägg kanske va rätt personligt känner jag men jag behövde skriva detta! Jag ber åter igen ursäkt om jag sårat någon.

,- emma
...i ett ögonblick är allt förändrat...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards