Alla inlägg under maj 2016

Av Emma Andersson - 17 maj 2016 09:24

Ja mitt liv har tagit en tvist kan man nog säga.
Jag skadade handen och blev sjukskriven så jag inte kunde/kan fullfölja min praktik för att bli fördig utbildad. Efter ett lååångt möte så valde jag att göra något helt oväntat. Hade jag läst samma inriktning så hade jag fått vänta till nästa praktik tillfälle som är v 45-52 innan jag blev klar iaf så jag kände jag kastar in handduken och väljer något som jag verkligen känner är jag! Demens! Så nu ska jag salda om ist och köra all in på demensen och oj oj vad jag ser fram emot detta. Visst jag hade varit klar usk med akutsjukvård den 10 juni men nu när jag skadade handen så blev det inte så utan jag fick skjuta på min utgång och då tog jag chansen. Och om jag ska vara ärlig så känner jag nu att skada handen va nog de bästa som kunde hända för jag känner så ofantligt mycket mer för demensen än akutajukvård. :)

Annars kör vi på vabb här hemma, Nu har vi lite tråkigare väder med trist nog men de är nog rätt välbehövligt. Jag drömmer mig dock bort till ett soligt Rhodos. Den 20 Juli hoppar jag och maken på planet och lämnar Sverige en vecka. Barnen kommer att befinna sig i Karlskrona under denna veckan, de ser jag dock inte fram emot. Haha. Har aldrig varit ifrån de mer än en helg tidigare men de ska nog gå bra, Går nog mer nöd på mig än på barnen, Haha. :)

Iväntar i skrivande stund på en väninna som ska komma på lite kaffe och skitsnack, Ska bli trevligt. Senare blif de en sväng med snabeldraken innan vi lagar mat. Längtar redan efter middagen idag, Egenfiskad regnbågslax med potatis, sallad och sås står på menyn. Mumsigt. :)

Nu knackar det på dörren här men kikar in senare idag.

,- emma
...de är min tur nu...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards