Alla inlägg under juni 2013

Av Emma Andersson - 30 juni 2013 23:23

Ja det har jag haft här ikväll, Blev så pass kraftigt att jag tom spydde!! Det va längesen jag hade såhär pass illa migrän. Nock för jag har huvudvärk dagligen, Minns inte sist jag gick en dag utan skallebank! :/ Har haft skallebank varje dag i flera år nu, Kronisk huvudvärk säger läkarna och tabletter hjälper inte. Ändrad kost hjälper inte heller.. Men men en dag försvinner den nog.:)

Har precis avslutat filmen "Brevet till Juliette" riktigt bra film som gick på femman nu ikväll, Ligger just nu och kollar på serien Castle. Riktigt bra den med.:)

Jocke har jobbat idag och Pernilla och Mattias har varit här en snabbvisit på kaffe då jag nog blev lite bridezilla idag, Haha..
I morgon är det Juli månad, 20 ynka dagar kvar då tills vi säger ja till varandra. <3
Synd bara att alla jag/vi hade velat ha med på vår stora dag inte medverkar av olika anledningar! Är ju liksom inget som kommer återupplevas, Men ja nu är det såhär..

Nu ska jag faktiskt ta mig lite pringles och fylla på mitt glas med dricka.

Hoppas ni haft en bra helg alla..

,- emma
...halvfullt...

Av Emma Andersson - 30 juni 2013 00:41

I promise.:)
Men har verkligen fullt upp just nu känns det som..
Känns som man ränner runder överallt och fixar och donar. Sen är det så mkt som ska klaffa nu med bröllopet och det med, Många tankar och oj vilka skräcksenarium jag haft i mina drömmar, vaknar helt kallsvettig men vet att dagen kommer bli som vi vill. :) Kommer bli en toppen dag med mycket lycka. <3

Har handlat de sista kläddelarna nu iaf så nu har vi alla kläder fixade, Bara skorna kvar.. Mina hjärtan kommer va så tjusiga så, Jag med hoppas jag iofs. Hahaha...

Måste prata med Petra om blommorna med bara så det blir rätt.:) Betala församlingshemmet och hitta vår check lista.
Inte många dagar kvar nu.. <3


Men nog om det nu, Barnen sover sedan många timmar nu och jag sitter i soffan med benen uppslängda på bordet med en chips skål och ett glas cola. Ska nig krypa ner till kojs nu strax och starta ljudboken "50 nyanser av honom" Är medlem på Buzzador, Där kan man få möjligheten att testa en hel del saker så nu kom jag med i en kampanj där jag får tillgång till över 5000 olika ljudböcker under trettio dagars tid så har börjat lyssna på de nu. Har lyssnat en timme och den timmen va riktigt bra.:)
Har även så jag kan ge bort ljudbok så man kan få lyssna på en valfri. Så är ni sugna så hojta till så skickar jag över en. :)

I morgon är det åter igen Söndag och månadens slut. På Måndag är det ju 1:e Juli.. Dagarna går så fort..
Jocke ska jobba en runda i morgon sen får vi se vad som händer..

Ha en bra natt allihopa.

,- emma
...kärlek är en underbar gåva...

Av Emma Andersson - 20 juni 2013 10:21

Ja, om exakt en månad så står vi i kyrkan och säger ja till varandra.:))
Lycka på hög nivå.:)

Av Emma Andersson - 19 juni 2013 19:48

Ja det är jag idag. Har sovit ca 7 timmar på två dygn, Inte mkt. Självförvållat dock då jag inte haft riktig ro i kroppen att sova då det är MASSOR att göra känns det som men inatt ska jag sova, Kan hoppas på snälla barn i morgon så man får lite sovmorgon kanske. Iaf till åtta. Haha..

I dag har Mathilda och jag varit och handlat lite gott till midsommar.:) Är ju midsommar på Fredag, Denna månaden har gått så himla fort tycker jag, Vad hände liksom? Haha..

Nu har Benjamin nästan precis lagt sig för natten, Mathilda ska i säng om någon halvtimme då hon med är jättetrött..

Nu ska jag mysa vidare med min stora stjärna, Min älskade tös. Så mkt kärlek hon gett under 5 år är obeskrivligt. Hon, Benjamin och Jocke är som sänt från ovan. Så mkt kärlek, omtanke, värme som jag får är ofattbart! Finns inga jag älskar lika mycket som er mina finaste.

Ha en bra kväll alla.

,- emma
...be strong...

Av Emma Andersson - 18 juni 2013 13:17

Svettig man blir! Men sk inte klaga, Håller på att fixa och dona i trädgården så vi får någon rätsida på den! Har en bild i huvudet hur jag vill ha allt och jag kommer komma dit.:) Mathilda badar lite i poolen och Benjamin vilar middag. Och jag sitter just nu och vilar lite med en kopp kaffe. :) Nej nu får jag strax fortsätta här, Ha det bra i solen.:)

,- emma
...hur beskriver du lycka?...

Av Emma Andersson - 18 juni 2013 06:05

Kan man säga att jag har idag. Gick upp för tjugo minuter sedan och skulle dricka kaffe med Jocke, Tji den fick jag. Han somnade i soffan, Haha.. Måste strax väcka honom då han strax ska köra till jobb, Tur han är klar iaf.:)

Ser ut att bli fint väder ute idag så jag hoppas att det håller i sig.:) Pernilla och Mattias kommer förbi en sväng idag.:) Skojsigt.:) Dricka lite kaffe och flabba skit.

Nu hoppade Jocke upp så slapp väcka honom, Sitter och avnjuter första koppen kaffe nu i lugn och ro, Det är harmoni det! <3

Nu ska jag pussa min gubbe hejdå, Hörs sen.

,- emma
...Var sak har sin tid...

Av Emma Andersson - 18 juni 2013 01:10

Ja ni läste rätt, Jag kunde inte sova så jag har skurat köket. Nu är jag klar och har varit inom hos barnen och pussat och stoppat om dom så har jag krupit ner brevid min älskade i sängen.

Har en jäkla träningsvärk i mage och lår med, Haha.. Jag som aldrig någonsin tränat i hela mitt liv har nu tränat tre ggr på två dagar. Har laddat ner en sådan tränings app till mobilen och jo tjena. Det må se lätt ut men testa göra de övningarna ett par ggr, Haha.. Hade ju helst velat börja träna på gymmet här i Broby för att få upp kondis och så likadant dansa zumba. Men är ju inte så lätt men ungarna försökte här hemma med, Bägge två faktiskt och kul hade vi. :) Måste försöka jobba lite med vikter med då mina handleder är svagare än de någonsin varit nu, Tappar lätt grepp och styrka. Nu har det ju gått 1,5 år sedan Benjamin föddes så nu kan de ju börja kolla upp detta med reumatism och karptunnelsyndrom igen..

I morgon hoppas vi på fint väder så man kan va ute en runda, Måste fixa barnens pool med, har ju inget sådant täcke till den så allt från körsbärsträdet blåser ju ner i den. Haha.. Aja. :)

Nej nu är jag rätt slut i planeten och ser dubbelt snart, Går ju upp med Jocke vid halv sex tiden då jag vill dricka mitt morgonkaffe i lugn och ro och ta en cigg så bör nog sova nu då klockan ringer strax..

Kluddar ner en rad eller två i morgon igen.

,- emma
...jag tror på en dag, Jag vet att en dag kommer, ödet!...

Av Emma Andersson - 15 juni 2013 23:23

Jag har varit med och tävlat i en bloggtävling gällande ngt som heter "snorisar" som hjälper till vid att ge barnen mediciner och Mathilda hatar ju som sagt att äta ngt sådant och Benjamin är rätt bökig han med så detta ska bli kul att få hem och testa.:)
Är en saga och en liten figur med.:) Ska ta foto och lägga upp och visa när jag fått hem det.:)
Snacka om att jag blev paff när jag såg jag vunnit, Men glad.:)

Idag har varit en lugn dag, Har hållt oss inne idag faktiskt då det blåst en himla massa och sen regnat/åskat och blixtrat.

Barnen sover nu sedan ett par timmar och jag sitter i soffan med benen uppslängda på bordet och äter sega ostbågar! De ska va riktigt sega, Är som bäst då. :)) kollar filmen på fyran med.

Ni får ha en fortsatt bra kväll/natt.

,- emma
...en dag kommer det ske igen...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards