Alla inlägg under oktober 2014

Av Emma Andersson - 19 oktober 2014 18:19

ja oj vad det regnar, Riktigt ruggit ute.. Tänt upp en del ljus här hemma nu när jag städat. Mysigt. :) Basse ligger och sover och Jocke är iväg med de två stora hos hans föräldrar..

Jag ändrade sovrum med ungarna idag med, Känns skönt faktiskt så nu har de det stora istället.. Åh vad jag hoppas att ngn flyttar ifrån här snart i någon av fyrorna så vi kan få den istället. :) Hehe..

Tvätt har med stått på shemat idag, Skönt att ha det avklarat. :)


Åh jag har fått en låt på huvudet, Thinking out loud heter den. Så jäkla bra! Har ni inte hört den så lyssna på den. Ed Sheeran heter han som sjunger. :)


Läste bloggar som jag brukar göra när jag dricker mitt morgon kaffe och tar två bloss.. Kom in på en blogg och vet inte om det va riktat till mig egentligen men kändes så, Kändes som att personen i fråga hade läst min blogg och sen skrivit på sin. Är det till mig det är riktat på din blogg så är svaret ja. Det jag skrev i min blogg.. Jag förlorade även er i mitt liv och jag tänker på er varje dag och ibland fantiserar jag om hur det vore om vi fortfarande hade haft kontakt. Oavsett hur framtiden ser ut och om ödet vill så ska ni veta att ni har gjort ett stort avtryck i mitt hjärta likaså i Mathildas. <3 Vi pratar om er till och från, Jag vill inte att hon ska glömma er även om jag vet att on inte kommer göra det på något vis. Hon berättar till och med för Benjamin vilka ni är.. Hon tycker det är häftigt som hon säger att hon har två av en sort när det kommer till mina föräldrar.

Jag må ha sagt många fel saker och agerat på fel sätt, Jag vet att det inte är en ursäkt men det är lätt att vara efterklok som man säger.

Jag har tänkt många gånger på hur det fungerat om man försökt igen, Men jag är helt ärligt talat livrädd för att öppna upp den dörren till hjärtat igen, Nu lever man på minnen och de bra. Men jag kan ibland inte låta bli att tänka på alla stunder och hur hela våra allas liv ställdes på kant, Jag ville inte komma in i ert och förstöra på något vis eller kräva något från er. Jag ville bara veta vissa saker och de fick jag svar på. Usch nu svamlar jag bara känner jag och tårarna är nära så nu ska jag sluta skriva...


Nu ska jag laga lite mat för nu är mina älskade på väg hem.

Ikväll blir det soffhäng och lite chips. :)


Hoppas ni haft en bra helg.


,- emma

...tankar...

Av Emma Andersson - 17 oktober 2014 21:07

Va ju på bvc med Basse. Han väger nu 6125 g och är 57,5 cm lång. Han blev två månader i Onsdags med. :) Han har gått upp 3235 g och vuxit 9,5 cm sen han föddes. Stora killen. :) <3

Va ju även på vc med Benjamin! Han hade början till öroninflammation så vi skulle fortsätta som vi gör och ringa tillvaka på Måndag och få en ny tid om han fortfarande hade ont. <3

Mathilda tappade en tand till här ikväll. :) tanden brevid framtänderna så nu har hon en stooor glugg. ;) Haha.. Min älskade tös, När blev du så stor? <3

Nu ska jag återgå till att kolla på Vampire Diares. :)

,- emma
...lycklig...

Av Emma Andersson - 17 oktober 2014 20:30

Kommer det liksom inte dämpas? på Måndag har du varit "på resande" fot i 3,5 år Pontus. Jag inbillar mig fortfarande att du en dag kommer komma hem och säga  -tjena, Hur mår ni?- Jag saknar dig så in i helvetes mycket, Jag har så mycket jag vill visa och berätta för dig. Jag ville att du skulle få va med och uppleva en av de bästa dagarna i mitt liv, Mitt bröllop, Jag ville du skulle träffa Sebastian och Benjamin. MEn jag är iaf tacksam att Mathilda fått träffa dig och att du finns i hennes minne lika mycket, Bilder finns och iaf Benjamin än så länge vet vem du är men jag önskar så att du hade fått träffa de. Men hur länge känner man den hära tryckande saknaden i bröstet? Man relaterar inte enbart vissa specifika saker till just dig? En av de låtar du hade på din begravning tex, Jag tror jag hört den låten 5-6 på sin höjd sen du åkte och det va ändå en av mina favorit låtar. jag vill inte inse att du inte kommer komma hem, Jag vill tro att du är ute och reser och upptäcker en massa nya saker världen över. Jag får magknip bara jag tänker på att du är död. tre jävla bokstäver DÖD! hur jävla brutalt låter det inte då? Nej" jag vill inte.. 2011 va ett sju jävla tufft år, Jag förlorade inte bara dig utan andra med som jag hade velat ha kvar.. men ödet ville väl inte det, Jag vet inte. Jag orkar inte tänka så mycket, Jag vill inte tänka.. Men tänker gör man hela tiden, undermedvetet! Man har så hopp som man hoppas på men de spolas ner i avloppet lika snabbt igen för jag måste vakna, Jag måste inse att det är såhär som det ser ut. Jag kan inte ändra på det, Kan du? Kan ni? Jag vet inte.. Men en dag så kanske man får sina vägar korsade. Just nu känner jag attt jag bara vill skrika. skrika så rösten försvinner, Så mycket lättare man hade känt. 


Jag vet egentligen inte varför jag skriver detta inlägget men jag va bara tvungen att få ur mig lite. Och detta är min blogg, Jag har haft den länge nu och jag skriver vad jag känner här. Det kanske inte alltid uppskattas men då jag inte har en vanlig dagbok så att säga så blir det ju sådana här inlägg ibland, Det får man ta liksom. Eller?!


Just nu sover alla tre barnen, Jocke är iväg en runda hos sina föräldrar och hjälper sin pappa.. Jag kommer på Vampire diares och gråter. Haha.. Nu ska jag ha lite vatten och en cigg. Ha en fortsdatt bra kväll. :)


,- emma

...en bra dag trots allt...

Av Emma Andersson - 17 oktober 2014 09:01

ja till de bägge ska vi idag.
Senastian ska till bvc för två månaders kontroll av läkare samt kolla vikt och längd, Ska bli spännande. :)
Sen blir det vc med Benjamin, Han har haft ont i bägge öronen sen igår vid middag stackaren. Håller tummarna hårt att det inte är någon spräckt trumhinna utan bara inflammation isåfall. Han har varit hemma från dagis hela veckan förutom i Tisdags med så pga 40 graders feber. :(

Jocke hade gympass igår med brandkåren, Gick bra sa han men all utrustning är tung som fan. Jag testade lyfta men kunde fan inte. Haha.. Snart har han hälsokontrollen sen blir det intensiv utbildning sen är han redo för utryckning, min brandman. :) Rätt häftigt faktiskt och jag är stolt över honom som fixar detta, Han älskar att hjälpa människor på ett djupare plan så detta passar honom.. Dock är det ju bara ett extra jobb men han får iaf jobbet på kåren efter utb. :)

Nej nu ska jag klä på de små och dricka upp mitt kaffe men ha en bra dag.

,- emma
...regndroppar faller...

Av Emma Andersson - 15 oktober 2014 09:18

ja evig kärlek är precis vad det är. Basse blir två månader idag, Tiden har gått super snabbt sen han kom ut till oss! Tänk att jag/vi fått äran att älska tre så fantastiska barn, En kärlek som är tidlös och oändlig. En kärlek som bara växer dag för dag. Jag känner mig så full av kärlek till mina tre så underbara! Mina tre barn är det absolut finaste jag gjort och de fyller hela livet med så mycket glädje, kärlek och skratt! En kärlek som aldrig tar slut.

Igår så beställde vi födelsetavlor till alla barnen att hänga upp på vår blivande fotovägg. :)

Mathilda är just nu i skolan och jag och små grabbarna myser i soffan. Benjamin får va hemma från dagis resten av veckan då han åkte på 40 graders feber igår kväll, Älskade. <3
Vi andra mår bra så jag hoppas innerligt att han inte smittar med något. Rädd om Basse skulle bli kass. På Fredag är det dags för bvc igen för hans del, Ska bli kul då det är 3,5 vecka sen vi va där sist. Tror han gått upp en hel del. Haha..

Snart höstlov med, Då ska de stora barnen upp till Karlskrona och hälsa på ett par dagar. Vi ska till Ullared då och inhandla lite födelsedags presenter till Benjamin och julklappar till barnen. Basse hänger med Farmor under dagen vi är där så vi slipper utsätta honom för det. Sen har vi snart dop för hans del med sen är det julbord med Jockes jobb. Ska bli kul att komma ut lite så faktiskt och oj oj vad jag ska äta massor av Janssons frestelse och skinkan, Haha. :)

Nej nu märker jag att jag svamlar en massa, Ha det bra alla.

,- emma
...tidlös kärlek...

Av Emma Andersson - 13 oktober 2014 23:10

med Basse just nu då han vaknade till för att äta, Få ny blöja och somna om lika fort igen. Lilla sötnosen. :) Ska bli spännande att mäta/väga honom på Fredag, Tror dock han gått upp över ett kilo! Haha.. :)
Annars har dagen gått i ett, Jag somnade redan vid fem i går em. Haha.. Vaknade dock utvilad vid sju i morse. Sen cyklade jag till skolan med Mathilda och granntösen. :) Basse va där uppe så länge så Jocke fixk sova då han jobbat natt och kom hem sex i morse. Blev lite kaffe där uppe sen hos Moa, sen hem och hade soffmys med Benjamin, Cyklade sen upp och hade utvecklingssamtal för Mathilda. Gick jättebra och fröken berömde henne mycket och sa att hon va en sådan stabil och trygg tjej som va mån om andra och väldans glad, Kändes så skoj att höra. :) Sen väl hemma igen så lagade vi mat tillsammans sen mös vi ner oss i soffan och kollade på De 101 dalmatinerna sen Skönheten och Odjuret innan barnen la sig. Blev lite tv mys och Vampire diares med Jocke sen.. Jag kollar dock fortfarande på det. :)
Nej nu ska jag pussa lite på min sovande bebis klump sen in och pussa på mina stora hjärtan. Hoppas ni haft en bra Måndag trots regnandet.

,- emma
...i en annan tid så kanske...

Av Emma Andersson - 12 oktober 2014 08:18

ja, va verkligen rädda och berätta för de i er omgivning hur mycket de netyder för er. Mycket otäcka saker kan hända snabbt, Även om det är en lucklig utgång så blir man skärrad.
Igår kväll fick vi reda på att en av de finaste grannarna man kan ha ligger på sjukhus pga en stroke. Jag blev så rädd så det brast för mig, Hon fick en tia attack för ett tag sen när jag va ute med henne, Det va med otäckt men detta? Nej! Fyfan säger jag bara. Idag ska jag köpa en flaska sirap och åka in till henne och bara ge henne en stor kram och säga att sirapen får hon först öppna och ha på mackorna när hon kommer hem. :)

Annars har helgen varit underbar, I Fredags fick jag ett ryck och möblerade om. Blev jättebra. Men överansträngde magen av alla lunga lyft, Så hade rätt ont på kvällen och blev lite svullen men smällar man får ta men Moa hjälpte mig så helt själv va jag inte. :) Igår vi blev det goe frukost med Moa och Antti, Stora jävla räkbaguetter. :) Sen va vi och köpte ett Tummen babygym till Sebastian, Han gillade det nog iaf för jäklar vad han snackade när han låg där. Haha. :) Maria va här en runda på kaffe med. :) Sen på kvällen så blev det att kolla ikapp av Vampire Diares. Nu är det ruggigt spännande. :) Sen när Jocke kom hem, Han va och tog en öl med Antti så kollade vi på Super Natural och mös lite innan sängen kallade. :)

Blir lugnt idag förutom in till sjukhuset och säga hej till Rita om hon orkar med det. Jocke börjar jobba inatt från och med ikväll med. Får bli lite Vampire Diares ikväll när han gått sen. :)

Nej nu ska jag ta mig lite mer kaffe. Ha en bra dag alla.

,- emma
...ta inget för givet...

Av Emma Andersson - 6 oktober 2014 22:16

måndag kväll nu då, Jag ligger i soffan med en sovande Basse jämte mig och kollar på paradise hotell! En utlandsresa med sol och bad och en massa sevärdigheter hade inte varit helt fel..

Tvättat ikväll, Sen va vi på apoteket och hämtade du mat till Basse. Fixade god middag och oj va det va längesen jag såg Benjamin äta så mycket. Vi hade torsk i ugn, potatismos och smörsås. Va riktigt gott. :) Sen cyklade jag och Moa en runda till byn sen blev det en del skratt uppe hos de. :)

Helgen har gått fort. Varit fotbollstittande, Bad, fika, lek, mys i soffan och bara va.

I veckan är det inget direkt planerat, Jag ska till gyn på Onsdag för undersökning av magen. Jag har ju som jag sa fortfarande ont och har strålande smärta så de ville kolla med ul. Känns skönt, Dock fruktansvärt nervös över att något skulle va fel men hoppas jag har fel.
Annars är det skola/dagis som gäller.

Hoppas ni haft en bra helg alla.

,- emma
...en annan tid...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards