Alla inlägg under januari 2013

Av Emma Andersson - 29 januari 2013 19:11

I kroppen är jag nu.
Vi Målade och stor städade när barnen va på dagis sen har det gått i hundra nittio. Böev massa bus och lek när de kom hem sen fixade vi middag, Sen mös vi ner oss i soffan och kollade barnprogram och nu sover de små.

Usch, Jag måste ringa läkaren snart känner jag. Har ju kraftig magkatarr som gått ut över revbenen på vänster sida plus jag har en oehört massa värk i handlederna. De misstänkte sist karptunnelsyndrom eller reumatism. Och blev det inte bättre så skulle jag höra av mig och det blir det inte, Tappar i bland saker och orkar inte alltid öppna enkla saker. :( Suck, Men skkjuter gärna bort det för gör ju inte "ont" men lika bra att få ngt gjort åt det.

Nu ska jag sträcka ut mig i soffan, Inväntar healing kl 20, Hoppas det fungerar. Men tror ju på sådant så håller ett öppet sinne. :)

,- emma
...familjen...

Av Emma Andersson - 29 januari 2013 11:21

världen, Nja inte riktigt men Benjamins rum ska jag nu måla. Måla, fixa och dona där inne står på schemat idag. Sen om EEG:et ser bra ut på Fredag så kommer han flytta in på sitt rum till helgen. Vi är ju givetvis oroliga så innan vi vet ngt och pratat med läkarna så vill vi ha han inne hos oss.. Kommer bli tomt när han flyttat in på sitt rum sen.

Nu är båda barnen på dagis, Så gäller att lägga in en hög växel nu. Men det konmer vi hinna.
Jocke får ta dammsugning och tvätt så länge, haha..

Blir nog en lugn dag idag skulle jag tippa på, Inga direkta måsten förutom några samtal som ska ringas. Ska förbereda middag lite med, Fixa sallad och så. Blir något med kyckling idag har jag bestämt.

Ha det bra så hörs vi.

,- emma
...tillsammans är vi oslagbara...

Av Emma Andersson - 28 januari 2013 22:47

Grader ute igen och det töar, Woho. :) Fast är nog rätt så halt ute då saltbilen kört förbi 8-10 gånger. :/

Ikväll har det varit lugnt, Jocke tog kidsen och körde upp till hans föräldrar en sväng. Blev lite egenmys för min del då, Rätt mysigt men oj så tyst det va. Haha...

Kidsen sover sedan ett par timmar tillbaks och vi tar bara det lugnt.
Dagis i morgon och vi ska ringa lite samtal sen blir det storstädnjng och målning. Vill bli klar med målningen nu så vi kan fixa golven där uppe, Ska bli så skönt när det är klart. Fast sen samtidigt så tar det emot för oj så härligt det är att gå på heltäckningsmattor, Haha..
Men det är ju den "äldre" varianten av heltäckningsmattor så de är ju inte lika lätt att få helt städade. :/ Så nya golv, Snygga mattor och en sväng till Ikea för ny intedning är kanon. :))
Allt kommer i sinom tid. :)

Nu ska jag återgå till soffan igen, Hörs i morgon!

,- emma
...i tankarna...

Av Emma Andersson - 28 januari 2013 11:40

Jag skulle nog inte skrivit något om snön igår för vad hände senare på eftermiddagen? Jo det började vräka ner och inte så lite heller, Suck! Tycker banne mig att det räcker med snö nu, Så trist.
Igår så bakade vi sockerkaka här hemma sen begav vi oss hem till Pernilla och Mattias för lite kaffe och kaka. Sola, Pernillas mamma va med där, mycket trevligt hade vi. :)
Tog en timme att köra hem sen, Ca tre mil. Galet halt va det...

Idag är det två veckor kvar tills skolan börjar och gissa om jag längtar, Så sjukt mycket. Ska bli så skönt att komma hemifrån lite och va Emma. Enda negativa med att det är nere i Hbg (Helsingborg) är att jag åker hemifrån när ungarna sover och kommer hem någon timme innan de lägger sig för kvällen. Men sen samtidigt kommer man ju uppskatta tiden ännu mera med de och ta vara extremt mycket på helgen. :) Jocke får jag iaf träffa några fler timmar påkvällen innan man slocknar. :p Vi bor utanför Kristianstad i en liten by som heter Broby därav kommer det bli så. Men oj vad kul det ska bli. :)

Nu på Fredag är det dags för Benjamins sömn EEG inne på sjukhuset med, Lite blandade känslor inför det men det kommer gå bra, Det ska gå bra. :)

På tal om Benjamin, Han går mer och mer nu. Snart kommer han nog underfund med att det är mkt smidigare att enbart gå ist för kombinera det med krypa. :)

Nej lite påfyllning av kaffekoppen nu, Fick en otroligt välbehövlig sovmorgon av min kära gubbe i morse så har bara hunnit med en kopp.

,- emma
..,en dag kanske...

Av Emma Andersson - 27 januari 2013 12:25

Jag behöver er hjälp, Vet inte hur många som läser eller vilka men hjälp snälla..

Jag är på jakt efter en sådan klänning som på bilden men hittar den ej någonstans. Är det någon av er där ute som vet vart jag kan hitta en??

Tacksam för hjälpen.!

Av Emma Andersson - 27 januari 2013 09:12

Det klagar vi verkligen inte på, Det är det varmaste vi haft på fleeeeeeera morgnar, Har ju legat på mellan -15 till -21 nu i någon veckas tid. Är våren runt hörnet måntro? Jag vill ju gärna tro det iaf, haha. :)

Har läst att det snöat lite vart om men inte här, Och jag hoppas att det inte börjar här. Nu vill vi ha bort snön, Till och med Mathilda har tröttnat på snön och då är det illa, haha. :p


Benjamin vaknade vid halv ett inatt, Lite snorig, hostig och gnällig så blev lite mamma mys för hans del sen somnade vi tillsammans. Jocke la ner han i sin säng sen när han kom upp strax efter. 

BArnen vaknade vid kvart över åtta idag, Gick ner och mös och kollade barnprogram och nu leker dom så fint så jag passade på att sätta mig här vid datorn en snabbis. Jocke sover ännu.. Hade inte mage att väcka honom då han sov så sött, haha. :p


Jag är rätt trött idag dock, Va hel skumt igår. Jag somnade till lite i mellanåt hela tiden. Så himla slut i kroppen och huvudet, Men har nog med att göra med Benjamins vakna nätter.. :/ Undrar om jag har något skit liggandes i kroppen, Fryser, har lite hosta och rösten försvinner i mellanåt. haha.. Är det en förkylning så kan den mer än gärna få bryta ut, Haft detta ett tag nu ju.. Vill ju helst va frisk till den 11:e då skolan börjar.. Så låt mig va det, Vi vill inte ha hit en massa baskilusker och inte vill vi ha kräksjukan som går nu till huset. Stanna borta tack. :)


Nu ska jag gå och fylla på kaffe koppen min och ta två bloss. Ha en fin dag alla.


,' emma

...Tänker på er...

Av Emma Andersson - 26 januari 2013 20:20

Som en sådn tycker jag man känner sig många ggr. :( Vi har en regel här hemma, Att lägger barnen upp mat till sig själva så får de bli sittandes tills det är uppätet och lägger vi upp så får de äta så mycket de orkar. Idag va Mathilda snabb med att ösa upp spagetti och köttfärs. Vi satt alla och åt och till sist blev vi andra klara, Efter 45 minuter sa vi till M att vi reser vi oss. Ytterliggare 2!! Timmar blev M sittandes och oj vilket gnäll, skrik och allt vad det heterdet blev. Men sagt och gjort, Efter diverse tjat åt hon upp. Det fick hon givetvis beröm för. Men gud vad jag hatar att tjata. Men hör väl till, gnäll och trots. :)) älskar ju henne om inte mer när hon är så, Haha. <3

Ligger just nu i sängen då jag kände jag behövde en brake. Ont som fan i huvudet så vilar lite ett par minuter för att fortsätta Lördagsmyset med massa gotte och tv. :) Ligga uppkrupna i soffan alla och bara va. :)
Dock sover Benjamin, Han har varit oehört gnällig idag, Ännu fler tänder på gång har vi märkt. Stackaren, Önskar så man kunde byta. :(

Svärmor va inom en snabbis innan och lämnade en flaska vi glömt, Plus att ungarna fick lite Lördags gotte, Tackar vi för. :)

Annars har det inte hänt så mkt mer idag, Nej nu ska jag trippa ber och mysa med mina stora hjärtan. Ha det bra.

,- emma
...längtan...

Av Emma Andersson - 25 januari 2013 22:11

Kvällen kommen och jag är tröttare än tröttast själv.
Varit en tuff vecka då Benjamin bestämt sig för att vakna runt ett-två och ligga vaken och mysa, busa och småleka fram till sex tiden innan han somnar för att sedan vakna vid sju och startar dagen. Man är ganska så mör i kroppen efter att haft det så 8-9 dagar nu, Vi sitter uppe tillsammansvissa nätter men oftast så är det bara jag som duger, Men evigt tacksam Jocke tar över när det blir för mkt.
Men samtidigt förstår jag Benjamin, Att han vaknar. Nyss börjat dagis ju, Många nya intryck, nytt folk, ny miljö osv.
Men hoppas innerligt det går över snart. Usch vad jag känner mig gnällig nu. Hahaha... <3

Ikväll spenderar vi tiden i soffan, Jag lär nog somna snart känns det som, Roligt sällskap så här en Fredag kväll va? :p
Sov morgon i morgon! Yes!! :) Haha..

Nu ska vi se någon Komedi som gick på tv, Mickey ngt hette den så får lägga ner mobilen nu. Men ha det så bra alla.

,- emma
...Saknaden efter er kommer tassandes i mellanåt...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards