Alla inlägg under december 2012

Av Emma Andersson - 31 december 2012 22:36

Gott nytt år på er alla och god fortsättning på er.

Detta året kan man skriva mängder om egentligen men det gör vi icke. :p
Men i Januari fick vi komma hem från sjukhuset med Benjamin och vi kunde börja leva som en normal familj i stort sett. :) Våren flöt på, Dop för Benjamin ägde rum, Närmade oss sommar och Jocke och Mathilda fyllde år. Tänk att Tildis blev 4! år, Herregud. Vad hände där liksom? Haha.
Jocke och jag förlovade oss i Juli. :)
I Augusti fyllde jag år, Sen i September fick vi flytta in i vårt hus, Renoveringen började och vi har fått en del klart, Dock står vi i pausläge nu när det varit vinter och så. Sen blev ju Benji 1 år, Hjälp! Haha.. Inga snåbarn längre. Sen på självaste julafton så gick ju Jocke ner på knä och friade så nu till sommaren säger vi ja till varandra. :)
Har självklart hänt så mycket mera under årets gång men lite i stora drag så har det sett ut så här. :)

Nu ikväll har vi spelat BingoLotto men som de andra få gånger man spelar så blidde det ingen vinst.
Ätit gott har vi med gjort, Dukat upp gottebord som vi nu mumsar på och väntar in klockan. Tildis är trött och jag med men skam den som ger sig. Haha, Benjamin sover sedan sju och vi lär väl däcka strax efter tolvslaget vi med.

Men hoppas ni har och får ett riktigt bra nyårsfirande allihopa.

,- emma
...vi finns med varandra...

Av Emma Andersson - 31 december 2012 22:33

Gott nytt år på er alla och god fortsättning på er.

Detta året kan man skriva mängder om egentligen men det gör vi icke. :p
Men i Januari fick vi komma hem från sjukhuset med Benjamin och vi kunde börja leva som en normal familj i stort sett. :) Våren flöt på, Dop för Benjamin ägde rum, Närmade oss sommar och Jocke och Mathilda fyllde år. Tänk att Tildis blev 4! år, Herregud. Vad hände där liksom? Haha.
Jocke och jag förlovade oss i Juli. :)
I Augusti fyllde jag år, Sen i September fick vi flytta in i vårt hus, Renoveringen började och vi har fått en del klart, Dock står vi i pausläge nu när det varit vinter och så. Sen blev ju Benji 1 år, Hjälp! Haha.. Inga snåbarn längre. Sen på självaste julafton så gick ju Jocke ner på knä och friade så nu till sommaren säger vi ja till varandra. :)
Har självklart hänt så mycket mera under årets gång men lite i stora drag så har det sett ut så här. :)

Nu ikväll har vi spelat BingoLotto men som de andra få gånger man spelar så blidde det ingen vinst.
Ätit gott har vi med gjort, Dukat upp gottebord som vi nu mumsar på och väntar in klockan. Tildis är trött och jag med men skam den som ger sig. Haha, Benjamin sover sedan sju och vi lär väl däcka strax efter tolvslaget vi med.

Men hoppas ni har och får ett riktigt bra nyårsfirande allihopa.

,- emma
...vi finns med varandra...

Av Emma Andersson - 30 december 2012 10:01

Detta året, Snart har detta året med passerat.. Otroligt hur fort det gått. Vi har varit med om mycket det senaste året, Varit en del tuffa motgångar men även fina medgångar. Vi står idag starkare och stadigare än någonsin tillsammans och är sammansvetsattsade på ett magiskt sett. Älskar er ut i det oändliga Jocke, Mathilda och Benjamin. Mina fina! <3

I helgen har det varit lugnt, Barnen sov hos farmor/farfar mellan Fredag-Lördag och då begav vi oss till Tessan och Morgan. Jocke hjälpte Morgan med badrummet och Tessan fixade mina naglar. Nu är det inga tippar mer utan bara mina. :)) Käkade lite pizza på kvällen med sen innan vi åkte hem. Igår sov både Jocke och jag ut, Klockan ett vaknade vi, Haha.. Blev sen lite mys innan barnen hämtades hem. :)) Saknat de så, Så tomt och ovant att va utan dom, Inte ofta vi lämnar bort dom. <3 Maria kom på kaffw på kvällen, Trevligt. :)
Nu har vi mys i soffan och kollar på Disney dags.
Måste även berätta en sak, På julafton tog Benjamin tog två steg på julafton. Nu har han gått ett par steg men när han kommer på vad han gjort så sätter han sig ner och vägrar resa sig igen, Lilla sötnosen.:)

Nej nu ska jag ta mig lite mer kaffe och fortsätta soffmyset här hemma.
Ha det bra och va rädda om er.

,- emma
...I ett fotoalbum står tiden stilla...

Av Emma Andersson - 28 december 2012 09:59

Nu är julen över och nyår väntas just nu in.
Vi har haft en helt underbar jul. :))
Nu har i stort sett all snö regnat bort och en del slask och tö ligger i gathörnen..
Idag är det blå himmel men noll gradigt.
Maria och jag sitter i köket nu och dricker kaffe och flabbar en massa. :)
Igår fick jag ett tryck och möblerade om hela köket, Vardagsrummet och köket och fixade toaletten. :) Jocke frågade om jag va galen och Maria bara skrattade, Haha..
Idag får vi se vad dagen bjuder på, Hade velat träffa min syster med familj men de är väl fullt upptagna i vanlig ordning. ;) Haha, Får ringa och kolla. :)
Men sköt om er, Nu är det bus med barnen och kaffe med Maria.

,- emma
...totalt lyckorus...

Av Emma Andersson - 26 december 2012 18:04

Nu kan jag avslöja hemlisen som jag nämnde innan. :)
På julaftonskvällen så gick Jocke ner på knä inför Pernilla, Mattias och barnen och friade till mig!
<3
Trodde först han skämtade men nej då! :) Tog ett tag att få in sen bröt jag ihop och grät, Självklart sa jag Ja! Så till sommaren säger vi ja till varandra. :)
Planeringen börjar redan i morgon. Haha. :)
Åh, Jag kunde inte fått en bättre julklapp. Jag älskar denna karl mer än ord räcker till och vill inget hellre än att åldras och bli grå med honom! Den absolut bästa. <3

Nu har vi ätit middag och städat här hemma, Har Maria på besök här nu. :) Lite kaffe och en massa snack, Trevligt som tusan. :))
Blir en lugn kväll här hemma med lite tv tittande och mys.
Ha det bra alla. :)

,- emma
...saknad...

Av Emma Andersson - 26 december 2012 09:42

Hej alla.
Har inte blivit mycket skrivande här över julen inte.
Har varit fullt upp, I Fredags begav vi oss till Ullared. Va lagom med folk faktiskt, Fick tag i det vi skulle plus litta till. Hehe.. Träffade Cattis, Lena och Uffe där uppe med. :) På Lördagen va vi ute här hemma och rände runder och shoppade lite till. Sen begav vi oss hem till Pernilla och Mattias för lite mys. En kanon Lördag faltiskt. Sen i Söndags så stack Jocke och Mattias ut och skulle handla julklapp till mig och Pernilla och vi mös med barnen sen när de kom tillbaka så stack jag och Pernilla ut och gubbarna lekte med barnen..
Jag och Jocke lämnade barnen hos dom ett tag sen och stack hem och hämtade julklappar och vår del av julmaten som vi stod för. Blev film på kvällen sen.
Upp på Julaftonsmorgon och barnen va helt lyriska, Så härligt att se. :) Vi åt och god julfrukost sen lockades hår, Kläder togs på och vi väntade in de andra. Kalle anka, glögg, mat, ris ala malta givetvis med mandel i. ;) Och den fick jag. Haha..
Blev många fina packet och ungarna pratade mycket med tomten och hjälpte honom dela ut, Kramar fick han med. :) Även han fick julklapp av oss. :)
Fick många fina klappar och kvällen va underbar. Kommer då aldrig glömma Mathildas stora ögon när hon öppnade ena julklappen och hon såg att det va en surfplatta i den. :)
Det enda hon önskat sig förutom gardiner i stort sett, Haha. Älskade flickebarn! Fick massa fint till Benjamin med, Hans "första" jul detta året ju och oj så kul det va att slita av massa papper. Han lekte länge med klapparna sen. När alla barnen sen somnat så tog vi vuxna det lugnt och satt och snackade en massa och ja, Jag fick banne mig den finaTe julklappen man kan få! Så himla glad börv jag, Kommer berätta mer längre fram, Hålls lite hemligt nu. :)) Hehe..
Va skönt att komma hem sen igår efter hela julstöket, Men vilken bra jul vi haft. :)) Nu sitter ungarna och leker och jag sitter här och knapprar lite och sörplar kaffe. Underbar morgon.
Har regnat en hel del inatt nu med, Nu är snön i stort sett borta,en mig gör det inget. Julen är förbi nu och nu går vi mot våren och sommaren igen. :) Hoppas nu bara vi inte får mer snö.
Nej nu ska jag fylla på kaffekoppen och busa med mina älskade barn..
Men sköt om er alla och hoppas ni haft en kanonjul. :) Tankarna gick till en viss familj i jul, Saknade Deras julfrukost! Den ni, Den är god! Haha. :) Men vet de med haft en bra jul. :)

,- emma
...änglarna är med oss...

Av Emma Andersson - 18 december 2012 10:42

Från 44 cm och 1715 gram till 80 cm och 10 kilo. Vår kämpe! Älskar dig! <3

Av Emma Andersson - 17 december 2012 21:15

Är åter här igen..
Har varit en rätt lugn kväll tycker jag.
Efter middagen idag som blev köttfärslimpa, potatis, morötter och hemmagjord brunsås så blev det familjemys i soffan sen julkalendern. Blir vi ser den på kvällarna då vi oftast sover vid den tiden här hemma. ;)

Nu sover barnen och gubben och jag bara tar det lugnt, Tror faktiskt jag ska göra mig en kopp te och krypa ner i sängen med min Mama tidning eller boken. Längesen man drack te nu faktiskt, Har ju blivit en riktig kaffekärring. Haha..

Lite mer kvalitetstid nu sen blir det krypa ner.
Hoppas ni haft en bra dag alla. 7 ynka dagar kvar till julafton nu.:)

,- emma

...<3...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards