Alla inlägg under augusti 2013

Av Emma Andersson - 15 augusti 2013 18:03

Har vi just nu, Kollar barnprogram. Snart blir det duschen för kidsen därefter kvällsmat sen läggdags. Benjamin lägger sig alltid vid sju och Mathilda vid halv åtta då hon kollar film. Snart är det dags att byta säng till Benjamin, påväg över spjälsängen hela tiden den busen. Men glad han velat ligga i den så här länge iaf (20 månader) Mathilda lättrade ju över och ratade ju sin vid 9-10 månaders ålder. Haha. :p

Varit iväg på möte idag med arbetsförmedlingen, Jag har banne mig världens bästa handläggare där. Han gör allt han kan och lite till och lägger verkligen fokus på var och en.

Pratat med sjukhuset med, Har fått operationstid till Benjamin nu, Ska in och träffa narkos och op läkare någon dag innan sen kommer vi va inlagda ett dygn efter op då han är under två! Men kommer gå bra, Hoppas läkarna har rätt med att detta kommer minska hans affektanfall, Han kommer ju ha så mycket lättare andning! <3

Nej nu ska vi fortsätta myset! Ha en bra kväll.

,- emma
...ibland undrar man hur ni mår...

Av Emma Andersson - 10 augusti 2013 20:57

Har gått i lugnets tecken..
Benjamin har feber som började smått igår men bröt ut riktigt inatt så haft feber under dagen.. Håller tummarna att han är lite piggare i morgon iaf och inte lika gnällig. Han vaccinerades för nästan två veckor sen och just 18 månaders vaccinationen tar ca två veckor för kroppen att ta upp så vi va ju förberedda på detta då han reagerat på alla sina vaccinationer med massa feber och gnällighet, Vår lilla bönsyrsa! <3

Idag har vi mestadela hållt oss inomhus förutom en liten rundvandring i trädgården. Mathilda gick bort till Vera i morse och lekte så dom har sprungit mellan här hemma och hemma hos Vera hela dagen.

Åt middag sen ris, beasås, fläsk och oxfile med grönsaker. Gott. :)

Nu sitter Mathilda och målar med lite vattenfärg innan läggdags, Benjamin sover och snart ska gubben och jag hålla kväll tillsammans med en film. :)
har alltså haft en mysig dag tillsammans.

Tina, Marcus och barnen skulle kommit egentligen kommit idag men fick skjuta fram det pga lillebror. Men kommer ju fler ggr. :)

Nu ska jag mysa lite till med fisen innan hon ska hoppa i loppelådan. Ha en bra kväll alla.

,- emma
...tänk om allt vore annorlunda, ibland önskar jag er...

Av Emma Andersson - 9 augusti 2013 20:39

Har vi här hemma just nu, Benjamin la sig efter massa bus och mys strax efter sju i vanlig ordning. Hans rutiner är a och o för han. Mathilda får dock va uppe längre än halv åtta-åtta på Fredagar och Lördagar så nu har vi lite kvalitetstid med henne. <3

Ligger i soffan och äter chips och marianne choklad, Mumsigt. :)

Varit en mysig dag idag med besök av Tina och barnen plus Maria, Trevligt. :)

Igår så va vi hos Pernilla, Mattias och Casper, De repade lite och sen blev det lite kaffedrickande och snack. :)

Känner sådan fullständigt total lycka inombords just nu, Jag tillsammans med min fina underbara familj, åh vad jag älskar er. Ni är de allra bästa och det mest värdefulla jag har. <3

Nu ska jag återgå till myset här hemma, Ha en trevlig helg.

,- emma
...harmoni...

Av Emma Andersson - 4 augusti 2013 20:36

Jag är nu mera gift med mannen i mitt liv! 20 Juli ringde kyrk klockorna för oss:) Åh vad jag hade velat uppleva denna dagen igen, Så mycket lycka, kärlek, glädje på en och samma gång!

Oj

Av Emma Andersson - 4 augusti 2013 20:34

Sorry för dålig uppdatering, Har haft fullt sjå med en massa annat. Bröllop, fest osv. Varit en massa kvalitetstid med familjen med då Jocke haft semester. Massa bad, lek, stim & stoj, Bilresor, shopping mm.. :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards