Alla inlägg under september 2013

Av Emma Andersson - 29 september 2013 21:47

Jag älskar dig min fina man! Tre år har vi stått sida vid sida och tillsammans uppfyller vi drömmar och mål! Kärleken mellan oss är så ofantligt stark och mycket har vi gått igenom men vi tillsammans med våra barn skapar en familj, en familj så underbar!
Du är min klippa, min stöttepelare, mitt bollplank, min livskamrat, min älskade och det allra bästa är att du är min bästa vän! Jag älskar dig så!

Av Emma Andersson - 21 september 2013 14:21

I skolan, 13 veckor kvar! Intensivt men fan vad kul och har härliga klasskompisar. Många skratt om dagarna kan jag meddela. Haha..

Mathilda har gått och blivit rätt så lagom förkyld, snorig och en massa rälig hosta stackaren. Så hon blir kurerad med hostmedicin. Varit några toppar med feber och feber yra på natten.. Smittat Jocke har hon med. Men peppar peppar så har jag och Benjamin klarat oss.

Idag har vi ordnat barnvakt och ska bege oss på en försenad kräftskiva! Ska bli riktigt skojsigt:)
Hoppas man orkar hålla ögonen öppna efter kl 22 bara, Haha.. :p

Nu ska jag skickar gubben till affären så man får litta kaffe här i huset och vaknar till..

Ha en bra kväll.

,- emma
...i ett fotoalbum minns vi minnena som vi skapade där och då...

Av Emma Andersson - 16 september 2013 21:04

Ny vecka igen, Veckorna bara rullar förbi.. Hösten är verkligen här nu och det innebär massa tända ljus.
De stora ljuslyktorna jag fick av svärmor och svärfar i födelsedags present skiner fin fint nu plus lite små ljus. :)

Barnen har varit iväg och badat med dagis idag och oj oj vad skoj Mathilda tyckte det va. Benjamin va lite mesigare dock. Men förhoppningsvis så går det bättre när vi tar vår tripp ner till AqvaKul i Malmö. :)

Åkte hem till Svärisarna på lite go fika efter middagen idag! Vi kände vi behövde det. <3 Har varit en lite jobbig dag med besked vi inte hade hoppats på! Men starka som vi är så låter vi oss inte hänga läpp utan vi fixar detta, Vi är ett sjuhelvetes team. :) <3

Nu sover barnen sedan kl 19, Helt slutkörda efter dagis mina små troll. <3 Vi myser ner oss i soffan och kollar på säsongs starten av CSI New York. :) Ha en bra kväll alla.

,- emma
...tillsammans är vi bäst...

Av Emma Andersson - 15 september 2013 20:33

När jag va liten så hade de flest vita mössor med en tofs på sen va det blått eller rosa namn som man kunde köpa! Finns de att få tag på någonstans idag måntro?

Tacksam för svar.

,- emma

Av Emma Andersson - 15 september 2013 12:20

Regnet vräker ner här hemma i byn, Men jag klagar inte snarare tvärtom! Jag myser av det gråa, regnet mot fönsterbläcken och massa mys och gos med barnen uppkurade i soffan! :) <3 Jag älskar hösten, Man ser hur alla löven skiftar färg, regnet, alla levande ljus i det mörka mm.. :)

Idag har vi ingenting på agendan och skönt är det. Ska leta fram barnens badkläder sen i eftermiddag då de ska åka och bada med dagis i morgon och ni kan ju gissa hur mycket Mathilda längtar.:) "Jag ska bada i det djupa mamma, jag ska dyka, Jag ska hoppa från kanten och göra kullerbyttor i vattnet. Får jag lära Benjamin detta mamma, får jag?" Haha.:)

Nu lite kaffe, mysa ner oss ännu mer i soffan, njuta och bara va. <3

Ha en bra dag.

,- emma
...komplett...

Av Emma Andersson - 14 september 2013 18:58

Är nu avklarad, Allt känns bra och vi är en härlig grupp i blandade åldrar och oj så kul vi har. Haha..
Jag går en intensiv utbildning på 15 veckor inom handel/butik. Så när jag är klar så kan jag tittulera mig som handel och butiksbiträde, Kommer dock läsa någon extra kurs med.:) Detta är sjukt spännande. Lagom till jul är vi klara. Va så härligt att komma hem igår, Blir direkt mötta av barnen i dörren som ska ha pussar och kramar i massor och skriker mamma. :) Jocke har ju vabbat denna veckan med Benjamin. Men från och med Måndag så ska han jobba igen, Barnen ska gå på dagis. Är glad jag inte behöver åka hemifrån försen kl 08. Så lämnar de precis innan jag åker sen hämtar Jocke dom vid fyra tiden. Skönt att slippa lämna dom i ottan. <3

Nu ska vi hålla lite Lördags mys här hemma, När kidsen sen har somnat så ska vi kolla på den svenska filmen Hypnotisören! :)

,- emma

...lycka...

Av Emma Andersson - 11 september 2013 08:29

mycket tankar i huvudet!
Både bra och dåliga tankar men så är det för alla i guess!

Jag har tänkt rätt mycket på detta med släktskap på sista tiden. Vad gör en familj/släkt? Inte fan är det en mängd uppsättning av dna iaf! Det har jag fått bevisat för mig många gånger om! Jag har min pappa osv men enligt dna/papper så är han inte min far, Men för mig är han. Varför? Jo för min biologiska pappa inte finns med i bilden, Jag fick som sagt reda på att han fanns när jag va 16, 11 år sen! Sinnessjukt! Har varit jäkligt turbultent där faktiskt och när min storebror dog för 2,5 år sedan så bröts vår kontakt helt? Varför? Ja du, säg det! Kan det va för jag inte ville prata i telefon? Inte ville berätta för Micke (min biopappa) vad Pontus dog av? För vi bor 10 mil ifrån varandra? För att jag är som jag är och de som de är? Helt ärligt vet jag inte men jag tycker det är förjäkla trist med tankte på mina barn! Mathilda på 5 år har de träffat många ggr, Men Benjamin på snart 2 år då? Nej inte en enda gång! Mig själv skiter jag i egentligen att jag inte har kontakt med de men barnen, deras barnbarn? Jag förstår inte!
Sen min mor har jag inte heller någon kontakt med, Men där är det mitt egna val då hon är en människa som är ganska glad för vissa saker som jag inte vill involvera i mina barns liv!

Så vad har jag då? Jo min egna familj, min man och barn, Pappa osv, min stora drös med syskon, min gamla fosterfamilj, mina svärföräldrar och underbara vänner! Det ni, Det är familj det! Jag älskar alla precis lika mycket och det är tack vara de som jag är den jag är idag och att jag kommit hit jag är! <3

Usch så sorligt detta inlägg blev men hey, det är min blogg och i en vanlig dagbok hade jag skrivit detsamma så varför skulle jag inte kunna skriva det här? Behagar ni inte att läsa det och tycker jag är grym som skriver som jag gör? Läs för satan inte då!

Ha en bra dag alla.:)

Av Emma Andersson - 11 september 2013 08:19

bra på Benjamins op, Dock hade han mer ont än vanligt efteråt så fick gå på lite starkare och tätare smärtstillande det första dygnet! Men annars gick det bra, Vår lilla kämpe!
Han ska ju va hemma en vecka från dagis efter op så denna veckan är det Jocke som får va hemma och vabba då jag började skolan i Måndags och jäklar va bra det känns och så jädrans skönt att faktiskt få komma hemifrån ett par timmar, sen det bästa jag blir utbildad.:) Så lagom till jul är jag utbildad inom handel och butik, Är en intensiv utb på 15 veckor och det märks den är intensiv vill jag lova men så himla kul och trevliga är de som jag hamnat med.:)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards