Alla inlägg under december 2014

Av Emma Andersson - 18 december 2014 14:45

Ja jag kan inte begripa det, Men idag blir vår pojk hela 3 år. Vid denna tiden låg för tre år sen så låg han uppkopplad i respiratorn och kämpade för sitt liv. Med buller och bång kom han urakut då min moderkaka lossnade och som tur va så befann jag mig på sjukhuset annars hade vi inte klarat oss någon av oss. Han kämpade och han klarade sig vår lilla fågelunge. han vägde 1715 gram och va 42 lång när han kom idag är han hela 16 kilo och 103 cm lång. Han har verkligen fått mig att inse att livet inte är enkelt, Att man måste kämpa för vissa saker och att har man bara livsgnistan så klarar man sig med rätt hjälp och ett jävlar anamma. Han förbryllar oss dagligen med sina konster och rövarhistorier. :) Vår lilla pojk som numer inte är så lite mera. Han blev så glad i morse när vi alla sjöng för honom och han fick öppna sina paket, Pippi saker och spindelmannen stod högst på listan han hade och givetvis så fick han sådana saker och även en radiostyrd bil av oss som han kört massor med idag. :)

Vi har myst en massa idag sen varit hos grannen på fika och lek med alla barnen. En vända på sjukhuset har vi med varit för en kontroll av hans mandlar och polyper som han opererade bort i Sep 2013 som nu vuxit tillbaka så nu ska de operera bort allt på honom plus sätta in rör i öronen då han även fått bekymmer med öronen och det visade sig att de påverkat hans hörsel. Så i Februari är det dags igen, Läskigt att behövs se honom sövas ytterliggare en gång men sen samtidigt så känns det skönt att det blir gjort då han fått tillbaka en massa bekymmer sedan de vuxit tillbaka.


Benjamin har nu jullov och Mathildas lov börjar i morgon, Ska iväg och fixa en del saker i morgon som står på schemat, Sen ska bli ha film mys med barnen på kvällen. Sen på Lördag så blir det lite kalasande här hemma för Benjamin.. Full rulle hela helgen och även Måndag, Tisdag då vi ska fixa det sista inför julafton. Kläder till barnen som ska handlas, och en julklapp kvar bara så det är skönt det iaf. :) Sen ska jag tattuera mig på Söndag med. :)


Nej nu ska jag fixa med maten, Köttgryta ville Benjamin ha till mat idag och givetvis så ska han få det. :)


Hoppas ni får en fortsatt bra dag/kväll alla.


,-emma

...jag väljer att tro...

Av Emma Andersson - 16 december 2014 19:50

man kluddade ner några rader här ja.. Kikar in och säger hej. :)
Allt bra här med oss nu efter diverse sjukdomar. Snart har barnen jullov och oj vad det ska mysas och hittas på skojsigheter! Kan hålla tummarna att även vi här nere i Skåne får lite snö. :)
Annars då? Jo då, Fixat nytt leg. Va nock på tiden efter att ha varit helt utan sen vi gifte oss Juli 2013, Haha. Planering av Benjamins 3 år dag nu den 18:e dec, Varit på bvc med Basse. Han växer på för fulla muggar och ska börja med lite riktig mat nu han är ju stor kille nu på fyra månader allaredan, galet! Alla julklappar har vi ordnat med så det är skönt må ni tro. :) Jag ska till körskolan med i nästa vecka, Nu är det dags. Haha.. Pluggat en massa teori hemma så den sitter iaf. :) Papperna är iväg skickade till skolan med då jag börjar skolan igen i Januari. :) Ska bli riktigt skoj, Har ju min handels utbildning men känner jag vill annat så. :) Tattuering ska även ske i nästa vecka :D
Enda som fattas nu är väl att man ska få lite julkänalor då det inte känns någonstans att det bara är ett par ynka dagar kvar till julafton. :/ Men förhoppningsvis så infinner den sig snart. :)
Nej nu ska jag spela lite med min älskade. Hoppas ni alla mår bra föresten, såg att det fortfarande är en hel del som är här inne och kikar fast jag inte uppdaterat på länge. Kul. :) Ska bli bättre på detframöver. :)

,- emma
...one day...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards