Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

<<3<3

Av Emma Andersson - 16 mars 2012 10:47

Sitter och tänker lite på allt vi varit med om egentligen när det gäller graviditeten med Benjamin. 
Det är så otäckt när man tänker tillbaka, Det vi stod ut med, ovissheten, oron, hur skulle allt gå, Ja allt egentligen..

Det började ju 24+0 och han kom ut med akut kejsarsnitt 31+2, 6 veckor och 2 dagar va jag i stort sätt helt sängliggande och kände mig totalt handikappad, Jag ansågs vara okapabel att ta hand om Mathilda, Och jag fattade inte varför dom sa så då, Men nu när man ser tillbaka så förstår jag. Jag bara låg i sängen eller på soffan, Fick enbart gå upp på toaletten. Fick inte bära något, Inte laga mat, behövde hjälp med att duscha/bada. Jag fick inte anstänga mig det minsta. Det va tuffa veckor men jag är så glad att vi berättade allt för Mathilda i den mån hon förstod så hon inte kände sig bortglömd på något vis. Det va hon och Jocke, Jag mest bara va som ett spöke runt dom även om jag va närvarande. Jag är oehört tacksam att jag hade och har Jocke vid min sida, Jag vet inte hur det gått annars. Det va tuffa veckor med många prövningar och påfrestningar på vårt förhållande men där stod vi, tillsammans och starkare än någonsin. Vi tog oss genom dessa veckor. Sen kom nästa rusch när det bestämdes att Benjamin skulle ut, Och det skulle gå fort. 20 min hade jag på mig att förbereda mig, Jocke va hemma med Mathilda. Men han hann in till sjukhuset och fick ta emot Benjamin. Ovissheten när jag vaknade va hemsk, Benjamin föddes 14:32 och när klockan va 20:55 fick jag träffa honom för första gången. Många timmar! Vi tog minut för minut men han va stark vår gosse. Det gick fort fram och vi va berädda på bakslag i olika former men vi klarade det, Benjamin klarade det! Jag är så jäkla glad att han är fullt frisk och att vi enbart behövde bo på sjukhuset 3 veckor med honom sen hem med hemsjukvård.

Jag tackar min stjärna att jag fått två fullt friska och välmående barn.
Mycket kel, pussar och bus varje dag. I snart 4 år har jag alltid gått in tyill Mathilda innan jag själv gått och lagt mig och gett henne en puss i pannan, Likaså med Benjamin i 3 månader. Kommer man någonsin sluta göra det? Jag tror inte det iaf.

Jag älskar er mina guldklimpar!
<3
Benjamin ca 4 veckor på denna bilden.
   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 19:52

Vi haft idag va? Så underbart att solen är tillbaka igen, Tycker ni inte? :) Har intagit soffläge nu med ett glas sockerdricka. Ikväll är de Criminal Minds - Beyond Borders med. Det är bra faktiskt, Men de vanliga Criminal Minds är nock ändå snä...

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 06:17

Då vart det Måndag igen, Och vad gör jag? Jo går upp kvart över fem idag för en viss herr Sebastian ropade. Nu sover han dock gott igen, Jäkla unge. Haha. :) Inte lönt för mig att försöka få någon mer sömn innan jag lämnat barnen idag. Ska börja ...

Av Emma Andersson - 22 maj 2016 06:20

Jag kom i säng runt 01 inatt och 05:23 vaknar jag av att Basse ropar maaaaaaamma. Mindre roligt det men jag får skylla mig själv som kom i säng så pass sent, Jag gjorde iaf en flaska välling till honom och han har nu somnat om men jag då?! Nej. Jag b...

Av Emma Andersson - 21 maj 2016 13:42

Jajamen, Jocke drog iväg med de stora barmen för att fixa lite på bilen samt laga punkteringen på Benjamins cykel. Jag och Basse myser på här hemma, Dock vilar han en stund nu så jag dricker en kopp kaffe med Maria. Ikväll står de mys på schemat...

Av Emma Andersson - 19 maj 2016 12:39

grannen på en kopp kaffe och litta skitsnack! Va skönt att få pratat lite, Tror vi båda två behövde det faktiskt. Ska snart ta tag i hemmet och rymma undan lite och dammsuga av innan jag ska förbereda middagen. Idag blir de spagetti och köttfärss...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards