Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Seans

Av Emma Andersson - 24 februari 2013 10:12

Igår va jag på seans, blev en hel del personliga saker som kom upp och som jag fick svar på.. Jeanette som hon hette, Hon som ledde aeansen sa saker som ingen kunde vetatom hon inte hade känt mig helt innantill och det är det inte många som gör.. Fick pratat med min storebror, min mormor och min biologiska farmor igen. Har ju fått reda på för två år sen att min riktiga farmor gick brevid mig och det gör hon ännu, Sen mormor ville be om ursäkt för att hon skuffat undan mig och inte tog såg bortom gammal, hon va jätteledsen att hon inte träffat mina barn. Jag förlät henne för det, Många gör vi fel här i livet. Ibland är det lätt att blunda och gå sin gång och då kommer man på för sent att man borde gjort annorlunda dessvärre. :/ MIn riktiga farmor sa också att hon tyckte jag vuxit upp och blivit en fin människa och hon tyckte det va trist att saker under min barndom gjort tt hon inte fick lära känna mig men hon sa hon lär känna mig från andra sidan, Jag skulle dock va rädd om min kropp och stressa mindre, Kolla upp min värk och våga vara ensam, Känna att det är okej att lämna bort barnen ibland och samla ny enegri. Vi lämnar ju i stort sett aldrig iväg barnen, Dom är ju mitt allt och jag vill ha de nära mig jämt. MEn ja. :) Sen tyckte hon även att jag inte skulle sluta hoppas på att en dag möter jag personer jag vill. Har ett hum om vilka hon mernar där.. 
Sen Pontus, ojoj vad hon berättade om vår barndom, hur han ofrivilligt dog, Vad han dog av, Att jag den dagen jag fick Mathilda så ändrade han inställning till livet, Att han nu är med mig och att han mår bra, Att han inte har ont, han vill inte att jag ska gråta för att han inte är med oss för det är han. hon tog mina händer när Pontus närvaro var som starkast, De andra som va med på seansen blev rädda då jag började skaka, hyperventilera för jag kände en kram bakifrån, hur han drog i håret på mig i totten och pussade mig på kinden och sa att jag va världens bästa lillasyster, Jag skulle sluta ha ångest, för även om jag snart är äldre än han blev så är jag inte det.. Han sa att jag måste våga lita på mig själv. Fan vad jag saknar honom, Finns inte ord för det. <3
Igår va jag riktigt trött efter dessa ytre besöken så somnade gott igår.

Sen blev jag rätt paff över att hon frågad om Mathilda min dotter som hon inte träffat pratar med en gubbe här hemma som bott här, Ehh ja det gör hon, Höll på att tappa hakan,. Mathilda brukar prata om denna gubben ofta. Han som bodde i detta husedt innan blev jätte sjuk för 4 års sen, sen gick han bort. 

Jag vet att det kanske är många som kommer rynka på näsan åt detta inlägget då alla inte tror på sådant här, Men det finns de som gör det och snälla låt oss tro på detta. Jag tror på det övernaturliga så jag hoppas få slippa massa korkade kommentarer på detta inlägget att jag är dum i huvudet mm bara för jag tror på detta.


Annars då? Jo mycket som hänt.

Jag har slutat skolan, Dom ville vi skulle börja klockan 7 på morgonen och dom visste att alla inte kunde va nere på stället i Helsingborg till dess men då fick vi ta in på hotell sa dom. Kontaktade då min handläggare på arbetsförmedlingen som tog kontakt och fick samma svar, Så jhändelsen är anmäld till do och har gått upp och blivit en chefssak, Har de otur så läggs utb för lernina ner då dom SKA tillgodose elevernas behov och inte kränka dom, jag har sms från läraren där det står att jag kan flytta om jag så gärna vill ha en utb där nere om jag inte kan ta in på hotell och så får man ju bara inte skriva.

Så nu är det praktik som kallskänka jag ska gå, Så kjag går in som lärling ist och går in det hållet. Alltid något iaf även om det innebär att jag i slutet inte får min utb utan att jag blir upplärd på det hållet. Men så länge jag får bli kallskänka på ett eller annat vis så är jag nöjd. 


Sen har det varit full rulle med dagis, bus och lek med barnen, städning hemma, lite småpul och målning igen, Kommer älska vårt us ut i fingerspetsarna när allt är klart. :) 


Nu sitter jag här med min morgon kopp kaffe, Barnen sov länge idag efter en jobbig natt. 

Vi är även hundvakt nu ett par dagar och oj så mysigt det är. Älskar att ha en hund i min närhet. En dag ska vi ha en egen. :) 

Nej nu ska jag mysa ner mig i soffan, Ha det bra alla.


emma , -

...Känslan och tankarna är med mig...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 19:52

Vi haft idag va? Så underbart att solen är tillbaka igen, Tycker ni inte? :) Har intagit soffläge nu med ett glas sockerdricka. Ikväll är de Criminal Minds - Beyond Borders med. Det är bra faktiskt, Men de vanliga Criminal Minds är nock ändå snä...

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 06:17

Då vart det Måndag igen, Och vad gör jag? Jo går upp kvart över fem idag för en viss herr Sebastian ropade. Nu sover han dock gott igen, Jäkla unge. Haha. :) Inte lönt för mig att försöka få någon mer sömn innan jag lämnat barnen idag. Ska börja ...

Av Emma Andersson - 22 maj 2016 06:20

Jag kom i säng runt 01 inatt och 05:23 vaknar jag av att Basse ropar maaaaaaamma. Mindre roligt det men jag får skylla mig själv som kom i säng så pass sent, Jag gjorde iaf en flaska välling till honom och han har nu somnat om men jag då?! Nej. Jag b...

Av Emma Andersson - 21 maj 2016 13:42

Jajamen, Jocke drog iväg med de stora barmen för att fixa lite på bilen samt laga punkteringen på Benjamins cykel. Jag och Basse myser på här hemma, Dock vilar han en stund nu så jag dricker en kopp kaffe med Maria. Ikväll står de mys på schemat...

Av Emma Andersson - 19 maj 2016 12:39

grannen på en kopp kaffe och litta skitsnack! Va skönt att få pratat lite, Tror vi båda två behövde det faktiskt. Ska snart ta tag i hemmet och rymma undan lite och dammsuga av innan jag ska förbereda middagen. Idag blir de spagetti och köttfärss...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards