Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Skol och dagis dags igen..

Av Emma Andersson - 19 augusti 2014 20:40

Ja idag sparkade vardagen igång här hemma igen.
Mathilda vår stora flicka, Första dagen på stora skolan idag när hon började i Förskoleklassen. Hon vaknade med pirr i magen i morse sa hon så hon behövde macka och två glas oboy istället för ett glas för att hon inte skulle va så nervös. Haha.. :) Benjamin va med glad för att få komma upp till dagis igen och träffa Gertrud (ena fröken) och kompisar sa han. :) Jocke och Mathilda begav sig upp till skolan och jag och Benjamin tog dagis. Jag hade mer än gärna följt med till skolan men klarar inte gå så långt ännu efter snittet men oj vad hon va stolt när de kom hem och hon berättade om vad de fått göra, hur de presenterat sig, vad de fått osv! Älskade underbara flicka, När blev du så stor? Nyss va du min lilla fis som kom och vände upp och ner på mångas tillvaro. <3
Jag och Sebastian mös lite hemma medans de andra va iväg sen begav vi oss till Åsa för att möta upp de andra, väl där så skulle vi bara ta en kopp kaffe men vi bosatte oss på hennes soffa och altan hela dagen, Barnen lekte en massa i trädgården, gungade och stojade sen åt vi tillsammans innan vi begav oss hem. Två trötta barn va det som åt kvällsmat sen somnade gått på två minuter. Haha.

Just nu sitter jag och lyssnar på Jocke när han sitter och spelar och pratar med Fredrik, Jag kollar på Idol och ser hur Basse bus bökar runder, snart matdags märker jag. Inatt sov han jättebra även om det innebar att jag satt upp i soffan med honom i famnen så sov vi. :)
Hoppas på en bra natt idag med men att han går med på att sova i sin säng inatt. :p

Känns lite bättre i rygg/mage idag men fortfarande ont och smärtstillande tar bara värsta toppen så vill inte trycka i mig det mera. Men blir ju bättre för varje dag. Ryggen gör mer ont då en nerv kommit i kläm med så har fått ngn lustig ryckning i tummen av det, hahaha..

Läste en blogg innan här med, Blev tårögd faktiskt! Även om saker är som de är så hoppas jag de vet att jag tänker massa på de och önskar de all lycka och hoppas de mår bra. Att de tänker på mig/oss gör mig varm i kroppen. <3

Nej nu bebismys. :))

, - emma

...harmoni...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 19:52

Vi haft idag va? Så underbart att solen är tillbaka igen, Tycker ni inte? :) Har intagit soffläge nu med ett glas sockerdricka. Ikväll är de Criminal Minds - Beyond Borders med. Det är bra faktiskt, Men de vanliga Criminal Minds är nock ändå snä...

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 06:17

Då vart det Måndag igen, Och vad gör jag? Jo går upp kvart över fem idag för en viss herr Sebastian ropade. Nu sover han dock gott igen, Jäkla unge. Haha. :) Inte lönt för mig att försöka få någon mer sömn innan jag lämnat barnen idag. Ska börja ...

Av Emma Andersson - 22 maj 2016 06:20

Jag kom i säng runt 01 inatt och 05:23 vaknar jag av att Basse ropar maaaaaaamma. Mindre roligt det men jag får skylla mig själv som kom i säng så pass sent, Jag gjorde iaf en flaska välling till honom och han har nu somnat om men jag då?! Nej. Jag b...

Av Emma Andersson - 21 maj 2016 13:42

Jajamen, Jocke drog iväg med de stora barmen för att fixa lite på bilen samt laga punkteringen på Benjamins cykel. Jag och Basse myser på här hemma, Dock vilar han en stund nu så jag dricker en kopp kaffe med Maria. Ikväll står de mys på schemat...

Av Emma Andersson - 19 maj 2016 12:39

grannen på en kopp kaffe och litta skitsnack! Va skönt att få pratat lite, Tror vi båda två behövde det faktiskt. Ska snart ta tag i hemmet och rymma undan lite och dammsuga av innan jag ska förbereda middagen. Idag blir de spagetti och köttfärss...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards