Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

Sakta men säkert.

Av Emma Andersson - 22 juli 2015 09:52

kommer jag upp från mitt fall.
Har avverkat ett par samtal med som jag skjutit på pga hur jag mått men nu när de är gjorda så känns det lite lättare.. vissa saker är jobbiga att prata om och det märkte jag igår när vi pratade om det, Men det behövdes då vi gått tunt ämnet flera år. Mycket av trycket i bröstet släppte och jag kände hur paniken i kroppen sköts lite längre bort. Jag har iaf bestämt mig för att ta tag i den dära samtalskontakten vi är berättigade via bvc sen Benjamin föddes. Då fick Jocke och jag 10 ggr var. Jag har många saker jag tror jag bearbetat och släppt men jag har insett att det inte är så. Som tillexempel så har jag fortfarande inte fötstått hur illa därran Benjamin va när han föddes, Läste genom hans papper igen. Ingen andning, 3 hjärtslag i minuten, 12 minuter för att få igång honom och lyckas sätta in respiratorn, läget kritiskt, nöd dop?, samtal med föräldrarna om läget och att barnet mest troligt har en grav permanent hjärnakada. Så står det bland annat. Men Benjamin förbryllade läkarna både i Lund och i Kristanstad. Efter 22 timmar vaknar Benjamin och sliter bort respiratorn och drar de första andetagen, Många röntgen görs för kontroll av hjärta/lungor och hjärna. Inga skador påträffas. Hur? Ingen vrt men de kallar honom den lilla mirakelbebisen. Så gör även vi, jag är helt övertygad om att min finaste storebror, min ängel hade ett finger med i spelet. De säger ju att dör en föds en annan. Jag vet att Pontus vakade över Benjamin och inte lät honom gå till honom för Benjamin skulle va med oss och är med oss. Han har inga som helst men eller skador från sin start. Men jag måste verkligen prata på riktigt om detta. Sen är det allt med Pontus med. <3 Sen är det saker från min uppväxt som gjort stora spår, Hur livet kan ändras på en blinkning. Jag måste möta den verkliga sanningen.

Men jag känner som sagt hur lugnet sprider sig i kroppen. Jag faller inte ofta och det är många år sedan sist men jag tror som sagt att vi alla behöver falla ibland för att verkligen ta oss framåt.

Annars då? Jo då, De två stora barnen är ute och leker på gården och den lilla somnade nyss i min famn så la honom i sängen istället. Jag kollar lite på tv men ska nog ringa upp min syster Ida och tragga litta skit. :) Jocke är iväg men kommer sen då han vs på grabbkväll igår. :)
Skönt med lite egentid faktiskt. :)

Vi firade 2 årig bröllopsdag nu den 20 Juli, Hade en underbar dag :) Fick även fina rosor och choklad som jag tycker om. :)
Finns nog ingen som jag älskat så mycket som jag älskar den karlen, Han ger mig så mycket. Inte bara kärlek utan även trygghet, Han är min fasta punkt, min bästa vän! <3<3<3

Nej nu lite kaffe sen ringer jag Ida. :)

,- emma
...jag vet vi ses en dag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 19:52

Vi haft idag va? Så underbart att solen är tillbaka igen, Tycker ni inte? :) Har intagit soffläge nu med ett glas sockerdricka. Ikväll är de Criminal Minds - Beyond Borders med. Det är bra faktiskt, Men de vanliga Criminal Minds är nock ändå snä...

Av Emma Andersson - 23 maj 2016 06:17

Då vart det Måndag igen, Och vad gör jag? Jo går upp kvart över fem idag för en viss herr Sebastian ropade. Nu sover han dock gott igen, Jäkla unge. Haha. :) Inte lönt för mig att försöka få någon mer sömn innan jag lämnat barnen idag. Ska börja ...

Av Emma Andersson - 22 maj 2016 06:20

Jag kom i säng runt 01 inatt och 05:23 vaknar jag av att Basse ropar maaaaaaamma. Mindre roligt det men jag får skylla mig själv som kom i säng så pass sent, Jag gjorde iaf en flaska välling till honom och han har nu somnat om men jag då?! Nej. Jag b...

Av Emma Andersson - 21 maj 2016 13:42

Jajamen, Jocke drog iväg med de stora barmen för att fixa lite på bilen samt laga punkteringen på Benjamins cykel. Jag och Basse myser på här hemma, Dock vilar han en stund nu så jag dricker en kopp kaffe med Maria. Ikväll står de mys på schemat...

Av Emma Andersson - 19 maj 2016 12:39

grannen på en kopp kaffe och litta skitsnack! Va skönt att få pratat lite, Tror vi båda två behövde det faktiskt. Ska snart ta tag i hemmet och rymma undan lite och dammsuga av innan jag ska förbereda middagen. Idag blir de spagetti och köttfärss...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards