Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Emma Andersson - 9 juni 2011 20:09

Ja då vart det kväll igen, Har varit en grå dag idag med massa regn. Nu tycker jag att åskan och så kan komma med så huvudvärken släpper.. Har vilat en timme här nu ikväll men är inte mycket piggare för det. :p


Va precis inne på Facebook och läste på Pyrets ( min biologiska pappas fru) sida att i morgon när min lillasyster tar studenten så är hela familjen och släkten samlade. Tack för den liksom! Hur kan man ens skriva en sådan sak? Skrev och frågade det på hennes blogg. Jag eller vi, Jag och min familj har inte ens fått en inbjudan till denna studenten.. Det hon skrev fick iaf mig att komma till insikt med vissa saker.. Sen jag flyttade upp till Hässleholm sen vidare ut här utanför Kristianstad så har dom inte varit och hälsat på en enda gång, Varför? Fråga mig inte, det intresserar väl inte dom kanske, jag vet inte och ärligt talat så bryr jag mig inte.. Men jag har en dotter på 3 år som frågar efter dom, Vad ska jag säga? Att dom inte "orkar" ta sig hit och unna henne lite tid? Bara för det skurit sig mellan mig och dom så ska väl inte Mathilda komma ikläm och inte få träffa dom? Jag tycker då inte det iaf. Men det är deras förlust inte min..

Men när jag läste det hon skrivit. Så här skrev hon ordagrant. " imorgon blir hela familjen o släkten samlade , ska bli nice, e ju inte allt för ofta man e samlade alla" Så kände jag att nej, Jag här inte hemma med dom...

Jag har min pappa och dom uppe i Karlskrona, Dom tar sig tid, Ringer, Bryr sig osv så som det ska vara.. Jag klarar mig utan dom, Men Mathilda? Jag får ju säga som det är till henne helt enkelt.!

Jaja, Nog om det nu.. Lägger inte ner mer energi på den familjen helt enkelt. Må låta hemskt och trist men så är fallet..


Ikväll har vi myst i soffan, Ätit god mat, busat, vilat, tvättat och så..

Nu ska strax Mathilda gå och lägga sig, Hon är trötter ikväll. Blir att sätta igång hennes nya Lotta film eller Pippi så får hon somna till den..

Själv blir det mys i soffan med mannen min och sen i morgon blir det lite små fix innan pappa kommer ner framåt kvällen och stannar över natten. :D Det ser vi fram emot. :)


Ha en bra kväll alla.


emma , -


Av Emma Andersson - 9 juni 2011 11:25

Igår va det ju osm sagt Mathildas 3-års dag. :D

Blev en helt underbart lyckad dag, Bilder kommer komma så småning om. :)

Tårta i huvudet fick hon med, Otroligt fina presenter.. :)

Blev även att vi åkte iväg och badade med svärföräldrarna och hela gänget..

en helt underbar dag med andra ord, Tildisen somnade fort här igår kväll. hehe.. Helt utmattad.<3


Just nu är Jocke och Mathilda på dagis..

Hemma vid halv två och jag håller på att städa och små pula lite, Förbereder middagen och så..

:)

Blir nypotatis, sås, sallad och kyckling fileer idag, Mumsigt. :)

Inge vidare skoj väder ute idag heller, Regnet lurar om hörnet och himmeln är vit/grå. Men inte mig emot, Regn behövs och jag älskar regn/åska och blixt väder. :)


I morgon kommer pappa även ner och hälsar på tills Lördag. Ska bli riktigt skoj. :) Saknar han så oehört mycket. <3


Idag är det en hyffsat jobbig dag känner jag, har mega hög musik på när man springer här fram och tillbaka, Tårarna rinner om vart annat och en himla massa svärsord kommer ur munnen.. Idag är en dag då det tänks sjukt mycket på min fina bror Pontus. Snart två månader sen han dog, Fattar det inte, Vill inte fatta!!

Vissa dagar är helt enkelt jobbigare än andra och idag är det en sådan dag. Fyfan!! Jag saknar dig så ofantligt mycket Pontus, FAN!! <3


Pratat med kära sis Cattis i telefon idag med, Låter typ som bla bla om man frågar henne och kackel kackel om ni frågar mig. haha :)

Skönt att få prata av sig lite.


Nej nu ska jag ta det sista rycket, sen slänga mig på soffan tills mina otroligt fina älsklingar kommer hem. Min familj, min lycka. <3 Om ni bara visste hur mycket ni betyder och hur stor min kärlek till er två är. Lyckan är ni två helt enkelt. Kärlek på elitnivå. <3


Ha en bra dag.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards