Alla inlägg den 17 november 2013

Av Emma Andersson - 17 november 2013 19:24

Som jag lider med er mina små gryn.. <3
39-40 graders feber, Snoriga, trötta, gnälliga, hostar som bara den och helt orkeslösa. Vätska får de i sig i massor iaf men mat har vi fått truga i dom. Mathilda har även nu ikväll börjat gnälla på halsont och magont. Måtte de inte va influensan som letar sig in i vårt hus.
Jag har inte tid att bli sjuk, Jag ska banne mig va på min apl nu i fem veckor utan sjukdom tack. :))

Lite nervös är jag ändå, Har ju gått deras intern utb och läst genom en massa papper och skrivit på men tänk om de förhör mig på allt detta? Va fan gör jag då? Jag minns ju för böveln inte allt. Läst genom allt en gång till nu ikväll och skrivit på alla papper.. Men jag hoppas de inte begär jag ska kunna allt detta nu direkt, Jag har ju det bak i huvudet men det är ju såååå mkt, Men intressant har allt varit att läsa och jag har tagit del av saker jag inte hade en aning om.. :))

Just nu i skrivande stund sitter jag uppe hos Benjamin och försöker få honom att sova. Normalt sett så lägger vi bara honom, säger godnatt sen sover han men inte när han är sjuker inte. När han somnat så ska jag ner och duscha Mathilda sen ska hon med skutta i säng. Sen blir det duschen för mig med.. Efter jag duschat så gosar jag och Jocke ner oss i soffan och kollar en film innan jag måste lägga mig. <3

Idag skulle min morfar fyllt 73 år.. Skickar en tanke till denna fina underbara man. <3

Sen idag är det även världsprematur dagen. Varje dag föds 1 av 10 bebisar förtidigt. Det är en hög siffra enligt mig. Benjamin föddes ju som bekant i v 31+2 det va en chock! En lång resa påbörjades men jag är evigt tacksam för neonatal vården i Sverige. Utan de hade Benjamin inte varit här idag. Så idag skickar vi en tanke till alla små bebisar och föräldrar som är på denna resa.

Nej nu ska jag föesöka smyga bort hr i från Benjamins rum. Ha en bra kväll.

,- emma
...jag tror på ödet och tror vi ses en dag igen...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards